Trött på det här nu!

Det här är ett gnällinlägg så vill ni inte läsa sånt ber jag er sluta nu!

Idag gick vi in i vecka 39 och vet ni jag är så sjukt jävla trött på att vara gravid nu! Jag har ont överallt, min kropp är så öm att jag inte ver hur jag ska röra och föra mig så att det inte ska va lika jobbigt! 
Jag känner mig otymplig och tung. Den här graviditeten är den jag har gått upp mest i vikt av alla mina graviditeter, 15 kg och tro mig det märks i precis allt jag ska göra... Jag längtar efter att få tillbaka min kropp!

Idag var jag till BB barnmorskan för första gången, man går till dom den sista tiden innan FL och självklart visade det sig att mitt förbannade hb har sjunkit igen, jag blir så trött... 

Slemproppen lossade för en vecka sen och från i fredags har jag haft oregelbundna sammandragningar som jävlats med mig, men det är ju helt klart för mycket begärt att det skulle kunna starta upp ordentligt och lillprinsen skulle komma ut!

Jag får inte sova på nätterna, vaknar mellan 3 och 4 och hittar väldigt sällan tillbaka till sömnen! Foglossningen gör att det inte finns en enda bra sovställning just nu och jag har så tungt att andas! Jag skulle hellre ha vakna nätter med bebis än vakna nätter utan bebis! Att få sova när det nu närmar sig är så jäkla nödvändigt och jag lyckas inte med det... suck!

Blöh jag är verkligen så trött på det här, det enda som håller lågan uppe just nu är ju att man får ut nått helt underbart av det och att det är värt det i slutändan! 

Men det är verkligen tungt just nu och ja jag tycker synd om mig själv, jag anser nog att jag har rätt att göra det med tanke på vilka tunga graviditeter jag har haft! 
Jag hade egentligen inte tänkt gnälla i bloggen den här gången utan fokusera på det som är och varit bra, men jag var tvungen att göra ett undantag idag för att få ladda ur mig så att jag kan ladda om igen!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0