Mvc besök

Jepp idag var det dags för årets första mvcbesök! Det var bra för jag hade lite jag ville ta upp.

Vi började med att prata om min trötthet och jag berättade om incidenten i lekparken när jag höll på svimma. Min hälsovårdare berättade att mina värden fortfarande är dåliga, mitt hb var 101 och järnvärdet i kroppen som måste ligga på 13 ligger på 6. Jag har alltså inga reserver i kroppen, så idag skickades remissen till gyn och precis som när jag väntade Leiah så kommer jag även denna gång behöva järndropp. Ska bli intressant att se om det hjälper, jag hoppas det för den här extrema tröttheten börjar ta på mig... Det borde gå fort att få en tid dit eftersom veckorna går fort och droppet behöver jag så fort som möjligt.
Även mitt blodtryck var lägre än tidigare så att jag är trött är verkligen inte konstigt!

Sen berättade jag om mina sammandragninga. Jag har ju som sagt haft mycket av dom, jag har inte varit orolig men reagerat på att jag haft mycket! Blir dom kraftigare måste jag genast höra av mig till mvc så dom får kolla att sammandragningarna inte har lett till nått utan att livmodern bara övar sig. Att han ska födas nu är inte ett alternativ, jag vill under inga omständigheter till Åbo så han får vackert hålla sig i magen! Vila är det som gäller nu! 

I övrigt lyssnade vi på bebis och mätte magen. Magen håller sig på övre kurvan men följer kurvan bra så det är helt okej! Hjärtljuden var stabila på 152 slag ❤️ han ligger fortsättningsvis lågt i magen!

Jag fick även med mig förlossningsplanen hem så vi kan skriva den. Det var nog besöket i korta drag! Och nästa besök till Mvc är om två veckor! 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0