Foglossning!

Jag har haft foglossning alla graviditeter och nu denna gång börjar den bli oerhört påtaglig! Allt jag gör påverkas av den! Det har kommit till den punkten när mitt foglossningsbälte inte längre gör någon skillnad.

Värst är nätterna, förstås! Att hitta en bekväm ställning är sjukt jäkla svårt. Jag är dessutom magsovare vanligtvis vilket gör att alla andra sovställningar är obekväma vanligtvis också. 
Nå men när jag sen hittat en ställning som känns okej så kan jag inte ligga så allt för länge och så måste jag försöka hitta en ny. När jag vänder mig i sömnen så vaknar jag alltid, det här resulterar ju förstås i att jag inte får speciellt mycket sömn på nätterna. Här om natten fick jag sitta och sova ett par timmar under natten för att jag hade så ont och tungt att andas...

Att sköta sysslor här hemma blir också allt svårare! Dumt huvud får kroppen lida heter det, idag dammsög jag och nu värker förbaske mig hela kroppen. Men jag vill så gärna försöka få lite gjort här hemma. Att bara ligga på soffan blir man knäpp av och förövrigt gör det också ont så det fungerar inte heller!

En sak som ger mig lite panik är att det gör jävligt ont att köra bil! Att använda sig av pedalerna är en påfrestning på höfterna. Jag vill verkligen inte bli helt isolerad hemma tills bebis kommer pga smärta... Sen är jag tvungen att kunna köra bil för barnen måste till och från dagis... 

Sorry för ett gnälligt jäkla inlägg, det glamorösa livet som preggofant! 🙄



Anne Høidahl
2016-01-31 @ 16:36:31

Hei Jeg håper du får god hjelp av din fysioterapeut! Og at du har mjuk nok madrass i sengen og massevis av puter der du trenger dem, for eksempel mellom beina. Jeg elsker min Mumanu pute (fra New Zealand http://www.mumanu.com/ ) som jeg kan regulere luftinnholdet i så den passer perfekt til å avlaste mitt bekken. I Norge finnes en forening for kvinner med bekkenleddsmerter /foglossning / bekkenløsning. Det er mye informasjon på deres hjemmeside: LKB.no Lykke til! Hilsen Anne i Norge

Svar: Hejsan ☺️ jodå jag har fått tips och råd om hur jag ska röra mig för att underlätta och jag bullar upp med kuddar mellan benen när jag ska sova! Det är tur att graviditeten snart är över 😜
Tack så mycket för tipset ska kolla på det ☺️ ha det fint ☺️
Jennifer Wikström




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0