Rökningen!

För mig är det en självklarhet, man röker INTE när man är gravid! Det är oerhört egoistiskt och respektlöst mot barnet som växer i magen. Barnet har sannerligen inte begärt att få hamna där, det är ett val föräldrarna har tagit och då ska man respektera livet i magen också! JA det är MIN åsikt!

Jag har slutat mina två tidigare graviditeter och självklart även denna gång! Den här gången tog det typ 1,5 vecka efter plusset tills jag fimpat sista ciggen! Att det tog 1,5 vecka berodde nog på alla mina tankar kring abort, samtidigt hade jag dåligt samvete för varje cigg jag tog!

Dock har jag ju börjat röka igen efter varje graviditet och avslutad amning! Efter Lukas så började jag "tjuvröka" när jag var ut och red och den rökningen resulterade i att det blev daglig rökning och efter Leiah så tog jag till ciggen pga ångest, tror jag! Jag hoppas innerligt att jag INTE börjar röka igen efter den här bebisen, det känns så onödigt! Dock kommer jag ALDRIG säga att jag aldrig kommer röka igen för det är ett löfte man högst troligt inte kan hålla livet ut ändå!

Jag kan inte minnas att jag under tidigare graviditeter saknat rökningen, eller så har jag kanske förträngt det 😜 
Den här gången "saknar" jag det, eller kanske mer den sociala biten med rökningen! Jag saknar det verkligen inte alla dagar, men ibland kommer suget och speciellt när jag umgås med mina rökande vänner! Men trots sug ibland skulle jag aldrig röka med en växande bebis i magen!

Det är en obehaglig och skrämmande effekt som dessa cancerpinnar har! 

Nä vi får hoppas man kan stå emot bara ☺️ den förbättrade hyn och lungornas kapacitet får försöka agera dragplåster! Ja och självklart även att man inte utsätter sina barn för skiten! Rökningen skadar ju inte bara en själv utan även dom i ens omgivning!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0