Rädd för att amma!

När vi fick Leiah så råkade jag ju ut för en förlossningsdepression! Det var svårt och tungt och det tog alldeles för lång tid innan jag fick hjälp för det. Jag "förlorade" många månader med min bebis, ja egentligen med hela min familj pga mitt mående! Det vill jag verkligen inte göra denna gång, den här gången vill jag njuta från första minut av hela min underbara familj!
 
En av de saker jag tyckte att var allra värst var att amma! Jag hatade varenda minut av det, det var så plågsamt och jag led verkligen av det. Något som självklart lillfisen kände av. Ju fler dagar med amning som gick destomer avskydde jag det. Det var ju förstås depressionen som var anledningen till denna avsky men avskyn till amningen påverkade ju att depressionen och ångesten blev värre för var dag, det var som en enda stor ond cirkel!
 
I 2,5 månad stod jag ut med amningen och sen gick det inte mer, sen tvingade jag Leiah till att ta flaskan och vi började med ersättning. Min mjölk avtog på bara 3 dygn så min kropp var helt med mig i det beslutet.
 
Det här är förstås något jag har i bakhuvudet nu när jag väntar barn igen! Jag är oerhört rädd för att amma och jag känner ingen som helst lust att göra det den här gången! Jag vill inte utsätta mig för risken att det kanske blir som förra gången, de känns så onödigt när det idag finns så pass bra ersättning. Samtidigt så kommer jag ihåg hur mysigt jag tyckte att de var att amma Lukas och att jag blev ledsen när han en dag vägrade bröstet. Då börjar jag noja, hmm kanske jag ska göra det i alla fall för att sedan i nästa sekund komma på hur jävligt det var med Leiah!
 
Jag har sagt till på rådgivningen att jag inte vill amma och hon förstår mig fullt ut. Det är skönt att man idag kan komma och säga en sådan sak utan att bli dömd och övertalningen drar igång och man får sig en föreläsning om hur viktigt det är för barnet att få bröstmjölken!
 
Jag har ju faktiskt fram till mars på mig att bestämma mig för hur jag faktiskt vill göra. Jag har iaf redan köpt ett par flaskor och fler kommer jag att köpa innan bebis är ute.
Anna
2015-11-22 @ 06:57:03

Du är så förbered nu stumpan, du kommer att känna igen alla signaler, du har redan tagit upp d på rdg... Det där kommer du precis som du säger känna när d e dags!! Å du ska förbanna göra d som är bäst för dig å din familj å skita i resten! Måste bara få svamla in några ord här!!! Puss på dej bönan!! 😙😍😘💖💪

Svar: Tack finaste raraste du Anna ❤️😘❤️
Jennifer Wikström




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0