LillaJul ❤️

Igår firades det lillajul här på Åland, en mysdag som startar upp julen!

Dagen började med att vi knappt hann vakna så bankade det på tvättstugans ytterdörr och in kom det två lillajulklappar flygandes! Två förväntansfulla barn smög dit och hämtade sina paket. Leiah fick en frost teservice och Lukas fick lego ☺️ 


Efter frukosten begav vi oss till dagens höjdpunkt, lillajulmarknaden på Jankarlsgården! Det blåste och var riktigt kallt men det stoppade inte oss, vi gick runt och kikade och införskaffade godsaker som skulle vara till kvällens middag! Det blev rökt lax, citronströmming, laxost och svartbröd. Vi träffade lite känt folk också, det var superkul att ses när man inte setts på länge ☺️
Jag fick även ett Babynest till lillebror med mig hem! Ett super fint och jag (mitt habegär) är jätte nöjd! Efter drygt en och en halv timme där frös vi alla så pass mycket att vi begav oss hem igen. 


Väl hemma blev det glögg och lussebulle och sen lite tv. Sen var det dags att börja med middagen och självklart var det ett litet julbord som skulle serveras, det är en tradition man inte bryter ☺️ så härligt och gott att få hugga in i årets första julbord, det är nått speciellt med det. Matkoma deluxe!


Efter middagen kom svärisarna över på fika och även där hade lillajultomten varit med paket åt barnen och även åt mig och J ☺️ Barnen fick två pysselböcker var där man övar att räkna och skriva. Det roade vi oss med hela kvällen fram till Så mycket bättre började!

Vi hade med andra ord en riktigt fin och mysig dag ❤️



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0