Kattdjuren

Sorgligt nog gick vår älskade Sigge ett hemskt öde till mötes förra vintern. Han blev tyvärr överkörd och Jesper hittade honom när han var ut och gick med Boomer. Det var något som framförallt Leiah tog oerhört hårt och hon gråter fortfarande efter honom ibland. Han är väldigt saknad, en bättre katt än Sigge kommer aldrig att finnas! Han kommer alltid att vara vår finast prins ❤️❤️❤️
 
I augusti skaffade vi i alla fall två nya katter, ett syskonpar, en hane och en hona. Dom är himla rara och söta, vi hade faktiskt tur som fick två snälla och menlösa katter. Eller nja den ena av dom är mer menlös än den andra, behöver jag skriva att det är hanen som den lugna av dom, haha. Precis som Sigge så kan både ungar och hund göra vad som helst utan att han säger ifrån nämnvärt. Honan däremot vet Boomer att man inte kan bita i huvudet för då får man en klå eller tio i mulen. Men som sagt dom är oerhört snälla båda två och vackra är dom också ☺️
 
Men med tanke på de som hände Sigge är jag förstås livrädd för att släppa ut dom! Jag vill inte behöva gå igenom den sorgen vi fick uppleva med Sigge fler gånger! Jag vet att jag inte kan ha dom inne för alltid, speciellt hanen vill ut! Han smiter så fort man öppnar dörren och inte har varit tillräckligt observant på var han hållit hus. Det är bara elakt att tvinga dom att vara inne... Sen skiter ju två katter en hel massa och det är inte riktigt roligt att rengöra lådan. Men jag vill inte förlora mina små mirror ❤️
 
Nu är dom snart ett halvår och dom MÅSTE kastreras, självklart är största anledningen att dom är syskon men också att dom kanske inte får samma "vandringstendenser" när dom sen väl får gå ut!? Och bara dom är kastrerade så ska jag låta dom gå ut, min ångest kommer inte att vara att leka med! Tänk om örnjäveln som bor här i närheten tar dom, eller om dom gudförbjude går ner till vägen och blir överkörda! Där går det sannerligen inte bara 90! Puuh usch bara tanken gör att jag kallsvettas...
 
Mina fina missor ❤️ Imorgon ska jag boka tid för kastrering... tur det kommer skatteåterbäring för faaan va dyrt det är att kastrera kattskrällen!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0