En fartfylld dag

Det blev en tidig morgon idag, våra fina kattungar skulle till veterinären kl 08.15 för att kastreras och steriliseras. Så vi kastade i oss frukost och packade in missorna i bilen och begav oss iväg. Tänk att det alltid är lika jobbigt att lämna sina djur hos veterinären, men det här var ju verkligen nödvändigt och jag skulle ju få hämta hem dom igen kl 14.
 
Sen blev det dagis för kidsen och på mitt schema stod det julklappsshopping! Till sällskap fick jag Malin och Vilgot. Vi gjorde Maxinge osäkert några timmar och lät våra plånböcker blöda. Fan va julen skall vara dyr!
Nå men jag känner mig nöjd för jag fick med mig nästan alla julklappar jag skulle ha! Det som återstår är Lukas, Leiah och Jespers annars är allas klara! Förhoppningsvis skall klapparna uppskattas :) Att jag har kommit så här långt med klapparna "så här tidigt" är ett under! Jag är vanligtvis en sån som springer som en dåre ett par dagar före julafton och svär över att allt är slut och har ingen aning om vad jag skall köpa. När jag väl fått ihop mina presenter så svär jag över att jag måste slå in fanskapen, för det anser jag ju i butiken att dom inte behöver göra för de är så mysigt att göra själv haha. Jo det är mysigt OM det inte vore så att det är julafton typ imorgon!
 
Så att den 8 december nästan vara klar är riktigt jäkla bra och förhoppningsvis kan jag utvecklas ännu mer när det kommer till paket-stressen, nästa år kanske jag är helt klar innan december kommer. Ikväll ska jag i alla fall slå in presenterna jag har och det ska bli kul för ikväll behöver jag inte känna stress över att få det inslaget.
När vi var klara med paketen så blev det en kopp te hos Malin innan klockan äntligen började närma sig 14 och jag fick åka efter mina bebisar. Dom var trötta och väldigt försiktiga när dom kom hem men ändå glada över att vara hemma. Så jag hann bara hämta kidsen och sätta mig i soffan så var dom båda i min famn och sov under en filt. Filten tog jag för att det stod i eftervårdsråden att man skulle ha dom att vila varmt idag och att en filt kunde vara bra. Dom är absolut inte sig själva än men imorgon hoppas jag på att se busiga och glada missor igen :)

Nu ikväll är jag jätte trött och öm i min kropp, det märks väldigt bra att det har varit några dagar med alldeles för mycket aktivitet. Det är inte bra och det vet jag ju, så nu har jag inget på agendan resten av veckan. Jag måste lyssna till mig själv och kroppens signaler, VILA!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0