Tre av tre!

Det här skolåret har bestått av tre perioder som alla har avslutats med en praktik på 5 veckor.
 
Första perioden hette Stöd för utveckling och handledning och det handlade om den friska människan. Denna praktik skulle göras på ett dagis. Jag kan ärligt säga att jag inte var jätte peppad att vara fem veckor med barn. Men jag ändrade helt uppfattning. Älskade det, och hade riktigt jobbigt över att behöva lämna barnen när parktiken sen var över. Jag var på ett ljuvligt dagis i Gottby och jag kan fortfarande komma på mig själv att sakna alla fina barn.
Där kommer jag ihåg att jag var så sjukt nervös över att gå in i ET. Min allra första ET. Men det gick riktigt bra och nervositeten släppte ganska direkt. Praktiken slutade med B3 och jag var väldigt nöjd.
 
Andra perioden hette Vård och omsorg. Här kom perioden jag längtat efter, det jag är så intresserad av. Jag sökte mig en plats på Trobergshemmet, institutionssidan. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Handledningen var inte vad jag tänkt mig och jag fick kämpa mina fyra LIA veckor. Jag var inte så nöjd som jag hade hoppats innan jag gick ut på praktik. Så när ET veckan började så kände jag att jag kanske inte skulle kunna leva upp till det jag ville, MEN jag gav mig fan på att jag skulle göra det bästa jag kunde av min vecka! Sen hade jag så otroligt roligt med min bedömare att jag inte ville att veckan skulle ta slut. Hon var verkligen helt ljuvlig :) Och jag litade på min kunskap och tidigare erfarenheter och sen är jag inte dummare än det att jag tar reda på det jag behöver veta oavsett handledning eller inte. När bedömningsamtalet sen kom så pratade jag på om allt jag gjort och det slutade ju precis som jag hade önskat mig, med B3 så just i den stunden kunde jag inte ha varit gladare. Så som jag fick kämpa så var jag så värd den!
 
Sista perioden hette Rehabilitering. Jag såg inte fram emot det och jag tyckte faktiskt att teoriveckorna i skolan var tråkiga. Det var inte det som intresserade mig, visst fanns det saker som var roligt med det också men som sagt ganska långa veckor. Praktiken har jag ju precis avslutat och den har jag ju skrivit om här om dagen så tänker inte utveckla det desto mer här nu. Men jag har iaf varit på en av avdelningarna på Geriatriska kliniken. Bedömningssamtalet hade vi idag och även här var jag väldigt nöjd över mitt vitsord, B3 även denna gång.
 
Det här kan låta som ett jätte skrytigt inlägg, men vet ni det får det göra!!! Jag är extremt stolt över mig själv och mina prestationer. Jag får det gång på gång bekräftat att jag har valt rätt yrke och jag älskar det. Jag brinner för att jobba med människor, inom vården och går det bra så har man minsan rätt att skryta över sig själv och gillar ni det inte behöver ni inte läsa :)
 

Vår betygskala:
U - underkänt
N1 - Nöjaktig
G2 - God
B3 - Berömlig
 
Det här var sista (förmodligen) skolinlägget på ett par månader nu, wooop wooop ^^
Tjejmorsan
2014-05-28 @ 07:31:11
URL: http://tjejmorsan.blogg.se

Du har all rätt i världen att känna dig stolt och även tala om det <3
Jag är också oerhört stolt över dig och det du presterar.
Gudarna ska veta att det INTE är lätt att utbilda sig samtidigt som man har små barn att ta hand om och allt annat som tillkommer i en familj.

Du ÄR bäst!!

Kram

Svar: Tack <3 kram
Jennifer Wikström




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0