Streptokocker är INTE roliga!

I söndags när vi satt på båten på väg hem så började jag känna att jag fick lite ont i halsen. Jag tänkte väl inte så mycket mer på det men när jag skulle äta en smörgås på kvällen hemma sen så hade jag ännu ondare och böjade väl tro att en förkylning skulle infinna sig snart!

På måndags morgonen när jag vaknade hade jag så ont i halsen att jag inte kunde svälja alls, en fruktansvärd huvudvärk och stegring. Jag försökte dricka en mug te men det gick inte, att svälja bara saliv gjorde att jag ville börja gråta. Mitt på dagen så hade febern stigit till 39,5 och jag kände mig minst sagt dååålig men jag kunde inte ringa hem Jesper för han var på kurs och sen skulle han på arbetsintervju. Men när han sen kom hem så deckade jag på soffan och där låg jag resten av kvällen och försökte överleva mina sväljningsförsök. Något som inte var lätt kan jag lova.

Natten var ett helvete, jag tror inte att jag sov mer än 2 timmar sammanlagt så Jesper stannade hemma från jobbet. Jag ringde till Hälsocentralen och fick en tid dit klockan 9. Där tog dom ett halsprov och det visade att jag har fått streptokocker så jag skulle få penicillin. Så jag hämtade ut medicinen och köpte värktabletter som smälter på tungan eftersom att jag inte kan svälja! När jag kom hem och tog medicinen så tog det inte lång tid före det började klia fruktansvärt överallt. Jag ville ju inte tro att det berodde på penicillinet eftersom att jag aldrig reagerat på det förut. Jag tog dom andra två också men sen höll jag på klia sönder mig själv under kvällen.
Så i morse ringde jag HC igen och dom konstaterade att jag är allergisk mot penicillin. Läkaren skrev ett nytt recept på en medicin man ger åt penicillinallergiker så Jesper ska hämta ut den idag efter jobbet.

Idag kan jag i alla fall svälja lite bättre, tyvärr var jag lite för snabb att utnyttja det och kämpade i mig en smörgås till frukost. Det resulterade i att jag inte kan dricka, det svider i hela halsen när jag försöker göra det, det är nästan som om smörgåsen lämnat "sår" efter sig när jag tvingade den i mig. Jag borde ha nöjt mig med kräm eller jogurtt men jag är så förbannat hungig, jag har ju faktiskt inte ätit sen i söndagskväll :( Jag hatar att vara sjuk!!!!


Resultatet av fel medicin, så här ser jag ut över hela kroppen. Ni kan gissa att det är plågsamt!

Bammen
2011-03-30 @ 09:57:16
URL: http://bammentildatutti.blogg.se/

Nej men fy tusan! stackars dig! Inte roligt att bli sjuk av medicinen... :( Hoppas att du snart blir bättre gumman! Många kramar från oss <3

Ika
2011-03-30 @ 10:09:37

Usch jag vet precis hur du har det med halsen, jag har haft streptokocker 1-2 gånger i året sen tonåren ungefär. Jag brukar försöka få i mig riktigt geggig och rinnig glass, tycker att halsen blir lite mindre öm av det! Hoppas att du känner dig bättre snart! Kram

Emelie, Lukas mamma
2011-03-30 @ 11:59:06
URL: http://mellemus.blogg.se/

I älvsjö =) Nästan vid stationen tar väl en kvart att gå typ! Radhuset är från 09 och är byggt mitt i villaområdet med former från villorna så platsar in jätte fint! =) helt kär får väl se dock tror itne vi köper de.. däremot funderar jag på att kika på lite lägenheter med två sovrum i väntan på att det kommer ett till radhus till salu =)

Ewa (mamma till 6 döttrar)
2011-03-30 @ 13:33:14

Stackars dig mitt hjärta <3

Krya på dig

Jonathan&Josefines mamma
2011-03-30 @ 22:18:22
URL: http://sandhammaren.blogg.se/

Jag lider med dig! Se till att bli frisk snart!<3

Emma & Theo
2011-03-31 @ 07:37:17
URL: http://littletoddler.blogg.se/

men OJ din stackare!!!! Ang kläderna så var det vääääl behövligt :P haha dom växer ju som ogräs dom små ;) hihi. Tack föresste till mary k partyt som du bjöd in mig till, jag glömde helt enkelt bort att svara sry :( men jättekul att du frågade :D




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0