L&B vs Me&i

Jag har kännt till Lingon och blåbär sen vi flyttade till Sverige för 12(?) år sen då mamma använde mycket av deras kläder till mina tvillingsystrar. Jag har alltid tyckt och tycker fortfarande att deras kläder är en fantastisk kvalitet, dom är så slit-tåliga och man kan tvätta dom precis hur mycket som helst utan att det ens syns! Däremot har jag tyckt att deras kläder har varit en aning "tråkiga och vardagliga" och efter en kollektion för 3 år sen som var extremt tråkig så bojkottade jag i princip deras kläder.

Me&i har jag känt till sen mamma började sälja deras kläder och nu är jag inte säker på om det var före eller efter Linnea föddes som hon gjorde det. Men Me&i har ju inte funnit så länge eftersom det startade 2004 så jag har nog nästan kännt till det sen det startade. Till en början tyckte jag att det var lite mysko kläder och förstod inte hur någon kunde sätta på sig deras kläder (mest syftade jag då på vuxenplaggen).
Men jag ändrade uppfattning och började tycka att deras kläder var väldigt fina. Deras 5 första års kläder är helt fantastiska och då ännu så var dom ju inte så stora så det låg lite mer tanke och kärlek bakom kläderna. Det visade sig även i kvaliten i kläderna, dom var värda pengarna man betalade, för det är ju inte direkt så att det är gratis kläder precis!
-Idag är jag inte alls lika imponerad utav deras kläder. Skaparna eller ägarna eller vad man nu ska säga verkar ha fått "storhetsvansinne", idag handlar det inte längre om tanke och kärlek bakom kläderna utan om att få in så mycket pengar som möjligt. Det här tycker jag personligen att visar sig i kvaliten i kläderna. idag är det inte alls lika bra kvalitet på deras kläder som det var för 4 år sen! Deras kollektioner är inte heller lika fina längre och det tråkigaste av allt är att det här märket som då var unisex när det startade idag är så inriktade på pojke/flicka att dom förmodligen inte kan uttala unisex längre!

Även fast det har gått utför (enligt mitt tycke) för me&i så tycker jag ändå att om dom har misslyckats med t.ex. höst/vinter kollektionen så har dom fångat upp det och gjort en underbar vår/sommar kollektion. Men vet ni vad i år så har dom total misslyckats med båda kollektionerna. Eller ja det blir ju förra våren och hösten och nu våren igen. Jag är så besviken på deras nuvarande kollektion att det finns inte ord att beskriva heller. Dom har flera fina sommarklänningar men that´s it! En total flopp!
Och medan det har gått utför för me&i så har Lingon&Blåbär vuxit i mina ögon. Deras vår/sommar kollektion i år är helt UNDERBAR! Dom har verkligen lyckats fullt ut både för pojkar, flickor OCH vuxna. Jag har aldrig varit så nöjd med deras kläder som jag är nu! I deras kollektion så ligger det massa omtanke och kärlek :)

Så i det stora hela så är det ett stabilt och äkta företag där ägarna har fötterna på marken som vinner. Lingon&Blåbär for the win ;) ♥
Ewa (mamma till 6 döttrar)
2011-03-31 @ 13:19:56

Och jag håller helt med och inte enbart för att jag nu är representant för L&B utan för att jag om någon har vart me&i freak som en av deras största kunder...... Och de HAR misslyckats så in i bängen!!! Riktigt dålig är årets kollektion... och dessutom super dålig kvalitet!! Många kläder åker i retur i år.. pga av olika dåliga saker.. blä!!

Solveig Lundin
2011-04-04 @ 16:12:26

Din mamma pratade om de här blogg inlägget du gjorde.

Och jag måste hålla med dig. Vist nu är jag konsulent. Men de är aldrig fel med konkurans.

Önskade bara fler kunde se vad de 2 olika företagen går för.

L&B stoppar utan att tveka ett plag om det inte håller måtet. Men Me&I har jag till och med haft svårt att få varorna retunerade.



L&B håller i längden. Kanske still rena;)

Men de håller och går från generation till generation.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0