Hysteriska unge!

Ikväll är jag mör kan jag lova!
Lukas har verkligen fått mig att känna på hur det är att vara mamma på riktigt! Idag har jag fått se konsekvenserna utav att inte använda kondom. Ojoj jag visste inte att en unge kunde bli såå arg, jag är nog fortfarande i chocktillstånd! Idag har jag verkligen längtat tillbaka till tiden då han var pytteliten och bara åt och sov. 1 års fasonerna är olidliga ibland, han har ett EXTREMT hett temprament.

Han har börjat med att gall-skrika hysteriskt om han inte får som han vill! Han slänger sig handlöst bakåt och lägger sig och sparkar och skriker tills han blir blå. Och det värsta är att det finns inget som hjälper, vad jag än gör så fortsätter han bara. Idag skrek han först i 45 minuter, han var totalt genomvåt när han var färdig. Sen satt han och lekte jättefint på golvet när han helt plötsligt börjar gall-skrika, utan någon som helst anledning vad jag noterade i alla fall. Då skrek han i 25 minuter och somnade sedan utav total utmattning. Och tro mig han var INTE den enda som var utmattad.

Men hans utbrott känns lite obehagliga ibland. Vissa gånger vet jag varför han blir tokig men vissa gånger kommer det utan förvarning. Är det normalt eller bör jag oroa mig? :/


Här är han helt utslagen av allt skrikande! Sovandes i mitt täcke på köksgolvet. Det gick inte att väcka honom så det var bara att låta honom sova medan middagen lagades.

Anonym
2010-04-01 @ 16:58:12

När mitt "lilla" monster <3 va i den där fasen, så minns ja just hur plågsamt de va när man inte kunde få honom att sluta, men en sak som e bra, är att vänta ut o när han lugnat sej tar du honom i famnen o förklarar att de e okej o bli arg o mamma tröstar dej när du är lugn! Förstår du hur ja menar?=) Men de e så jobbigt o se dom bli arga över nåt när dom inte kan me ord förklara varför, då måst man ju ligga på golvet o gallskrika istället =) De är övergående!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0