Jag blir så förbannad!

Jag blir så upprörd när jag tänker på hur vissa beter sig! Just nu är det en bankman som gjort mig upprörd!
Som jag skrev tidigare så hittade vi ju ett hus som vi blev intresserade utav, det har varit till försäljning ett tag så jag trodde ju att ingen var intresserad. Jag ringde på det och då berättar mäklaren att det hade ringt ett till par på det som också ville se det. Nog kan man ju ha otur, när man själv ringer så skall någon annan också bli intresserad i samma stund.

Vi åkte och tittade på det, vi hade min morfar med som hjälp och vi blev helt sålda! Huset var super fint och det var inga större åtgärder som måste göras, det var mer kosmetiska saker. Tyvärr verkade det andra paret precis lika intresserade som oss. Mäklaren informerade oss om att eftersom huset legat ute ett tag så stängs försäljningen snabbt om någon accepterar priset. Så ve bestämde oss för att gå till banken redan dagen efter så att man hade det gjort så kunde vi höra av oss till mäklaren sen och be om en andra titt!

Vi var till banken men bemötandet vi fick var inte det varmaste. Vi hade inte ens hunnit säga vad vi ville innan man såg i hans blick att han redan dömt ut oss! Vi pratade och han skulle räkna på det och ringa tillbaka under fredagen för sen skulle han gå på semester. Hela jävla dagen igår väntade vi på att den där bankmannen skulle ringa, tror ni han gjorde det? NEJ inte ett ord från banken och nu har han som sagt semester!! Det är så otroligt fräckt gjort och jag blir fruktansvärt upprörd!

Om dom här andra nu är intresserade och accepterar priset så har ju vi förlorat våran chans endå till det huset! För försäljningen skulle bara hållas öppen ett par dagar efter ett accepterande. Det känns så bittert att för ANDRA gången förlora ett hus man verkligen tyckt om. Första gången pga att dom ville att vi skulle hitta någon som borga PÅ EN DAG, omöjligt att begära något sånt utan att ge personen betänketid! Och nu den här gången för att en jävla bankman inte gör sitt jobb som han lovar! MORR!

Visst vi vet inte om dom accepterat än men med tanke på hur intresserade dom verkade så skulle det inte förvåna mig.
Linda- mamma till keven & liten i magen
2010-07-24 @ 18:13:01
URL: http://lindaglansins.blogg.se/

Ne precis, från v 35 kan jag tänka mig o föda. Eller föder gärna då :) Då är ju barnet redan "klart" :) Men hoppas kan man ju alltid :p Då är det snart dax isåfall :) Herregud :p

När var det du skulle ha nu igen? :)

Tack hehe :)

Anonym
2010-07-25 @ 13:51:26

Men kan ni inte försöka få tag i någon annan bankmänniska?!.. Får dom ens göra så där?.. Alla har vi rättigheter och dom kan ju inte skita i en liksom.. Idioter!! (Dom alltså!).

J Mom
2010-07-25 @ 15:07:23

De finns ju som sagt andra banker o andra bankmän!! De e väll allti bra o höra på flera banker vilka som har bäst villkor o ränta!

Lycka till!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0