Det blir renovering :D

Igår var dom här från kommunen och tittade på badrummet! Tänk att det krävs en anmälan för att något skall hända, sorgligt! Men nu är det ju igång iallafall.
Först började han ju säga att ja det skall tvättas bort och målas över så blir det nog bra. Men då blev jag förbannad och sa att det nöjer jag mig INTE med. Så det kom hit en annan snubbe och mätte fukthalten i badrummet, mätaren visade 130. Vet inte vad det står för men tydligen var det inte bra. Så det enda som skulle hjälpa var en total renovering av badrummet! Yes jag fick som jag ville :) Även fast vi inte har planer på att bo kvar här speciellt länge till så måste det ju åtgärdas. Det kommer ju bo människor här efter oss och ingen skall behöva bo i en mögelskadad lägenhet!

Idag ringde dom och sa att renoveringen sätter igång på måndag så att det blir klart så fort som möjligt. Underbart! Medans det håller på så ska vi bo i Jespers mormors lägenhet eftersom hon inte bor i den för tillfället. Det blir ju bra, då har vi mer utrymme på tisdag när vi skall fira Lukas som fyller 1 ♥
Emelie, mamma till Lukas
2010-01-14 @ 13:18:43
URL: http://mellemus.blogg.se/

Riktigt sorligt att en anmälan måste ske men ÄNTLIGEN så får ni det åtgärdat :) Ibland önskar jag att man bodde i USA å kunde stämma allt å alla (A) haha!



JAa måste du verkligen! Finns ett ännu större i högdalens industriområde också där det är hälften så dyrt också hehe =P Men dem är ju så små nu så även om de fyllt 1 så kan man ju faktiskt säga att dem inte är det ;) hihi Barn under 1 går nämligen GRATIS! =D

Ewa Svedmarker
2010-01-14 @ 16:06:35

:) Toppen!!! :)

Mamma till Adam & Gravid!
2010-01-14 @ 19:41:38
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Hehe det är jätte tufft, den håller på jätte mycket varje kväll när Adam har lagt sig så jag ligger bara och tittar på den.. Så tänkte jag att jag skulle försöka få med det på film, självklart fick jag inte med så jätte mycket men ändå lite :)



Gu va skönt att det händer något hos er nu & så fort när dom väl tog tag i det! Hoppas han blir av med jobbet för sånna ska inte få jobba med sånt!

hallonmamma
2010-01-15 @ 07:33:40
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Äntligen! :D



ÖÖh, hade de tänkt att bara måla över det? Som att möglet skulle försvinna då? Suck..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0