Vecka 32!

Igår kväll var jag iväg på omföderskekurs till sjukhuset. Vi var bara tre mammor där så barnmorskan höll ingen föreläsning utan vi hade en diskussion istället. Det var verkligen jätte trevligt och ett tillfälle jag är väldigt glad att jag fick delta i! 

Vi pratade om våra upplevelser vid tidigare förlossningar, våra nuvarande förväntningar, amning, smärtlindring, ändringar av rutiner och  mycket mer! Det var riktigt roligt att få dela varandras tankar och kvällen avslutades med ett besök på BB. Vi såg dom nya renoveringarna och besökte förlossningssalarna. Allt blev så verkligt när man stod där, snart är man där men inte för att besöka, utan av rätt anledning ❤️ Längtan efter bebis blev helt klart ännu större efter denna härliga 2 timmars kurs! Jag åkte hem med ett oerhört lugn i kroppen, ett lugn som åstadkommits av tryggheten med att veta att vår bbvård är outstanding! 

Idag går jag in i vecka 32, herre min tid va tiden rusar! Ca 8 veckor kvar!


Det firade jag med att åka till BB för att få denna veckas dos av dropp! Dock blev det inte i dropp form idag, eller jo alltså vätskan fick jag men barnmorskan gav den med spruta istället för dropp. Det gick fortare plus att jag ju då hade sällskap i rummet, det var dessutom bm som höll i kursen igår som gav mig medicinen så vi fortsatte prata om det vi pratade om igår ☺️ 
När jag fått dosen fick jag ligga en halvtimme och vila mig så vi såg att jag inte fick någon reaktion denna vecka heller. Det var riktigt avslappnande att ligga där i ett mörkt helt tyst rum! 

Nu ska det just bli middag i detta hushåll och sen tänker jag inte göra nått alls! Imorgon är det rådgivningsbesök som står på schemat! 
Det börjar bli en ordentlig kula! 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0