Nystart

På måndag börjar mitt och Ikas nya liv, det är nämligen då vi skall sluta röka, PÅ RIKTIGT! Bortsätt från feströkning förstås.
 
Men vi har diskuterat saken och kommit fram till att det först och främst inte funkar ekonomisk när man skall plugga och sen säger det så emot sig själv att röka när allt vi lär oss i skolan går emot det. Sen är det ju inte speciellt bra för hälsan heller.
 
Fast jag kan ju ärligt erkänna att det ger mig lite ångest att sluta, jag gillar ju att gå ut och röka när jag känner suget! Så den här helgen ska jag njuta av varenda en cigarett jag sätter i munnen. Jag ska röka som fan imorgon så kanske jag får fruktansvärd avsmak för det, då kanske det inte blir så jätte svårt att sluta :) Jag intalar mig själv det i alla fall.
 
Haha jag tycker lite synd om resten av klassen som ska spendera hela dagarna med både mig och Ika när vi båda ska sluta samtidigt ;) Kan bli en spännande vecka!
 
Nu ska jag gå ut på trappen en stund och intala mig hur fel det här är, poff poff ^^
Carina
2013-08-31 @ 01:17:30

Det är på riktigt en bra idé att när man ska till att röka koncentrera sej enbart på själva rökandet, dra djupa halsbloss och fundera över vad det egentligen är som är så njutbart med att dra ner giftig rök i lungorna (annat än att få i sig nikotinet). Det finns en bok som heter "äntligen icke-rökare för kvinnor" av Allen Carr som jag kan rekommendera :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0