En ny spännande fas :)

Just nu är jag väldig pirrig, förväntansfull och uppspelt! Mitt liv har tagit en ny vändning och förhoppningsvis ska det vara en av de bästa vändningar som gjorts hos mig :) Så känns det i alla fall.

Jag har länge vetat att det är inom vården jag vill jobba och att jag i framtiden ska tag i dom studierna på ett eller annat sätt. När det blir och hur det blir får framtiden visa :)

Nu har jag haft möjligheten att vara på en inskolning och provjobbat inom vårdyrket och det var precis så som jag föreställt mig att det skulle vara. Jag trivdes som handen i handsken med det och jag fick så mycket beröm och peppning så jag blev ännu mer säker på att det är inom det yrket jag ska vara!

I tisdags blev jag erbjuden ett vikariat på äldreboendet Tallgården i sund och jag bestämde mig för att ta det! Ett beslut som känns bara mer och mer rätt för varje minut, dock väldigt pirrigt :) som det skall vara alltså!

Så igår var jag in till folkhälsan och sa upp mig och den 15 juni jobbar jag min sista dag där och sen börjar min nya prövning ute i sund :) Jag längtar! Håll tummarna och önska mig lycka till :)

- Bara för att påpeka så var min tjänst på folkhälsan också ett vikariat så jag gjorde inget korkat genom att byta ;)

Marie-Louise
2012-06-03 @ 16:06:00
URL: http://madredetres.blogg.se/

Grattis till nya jobbet :) Kram fina vännen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0