Mina hjärtan

Ibland känner jag sig hjälplös som mamma! Barnen strider, slåss och bråkar, ja ibland dagarna i ända! Man vet inte vad man ska göra för att det ska få ett slut... Lukas 3 års trots är inte nådigt och många gånger skulle jag vilja lägga mig i ett hörn och bara gråta! Jag ställer mig frågan; vad har jag gett mig in på?!?
Hur klarar alla andra mammor av det här utan att verka totalt slutkörda? Kanske dom sluppit förlossningsdepression, att det är därför jag tycker att vissa dagar är outhärdliga och andra mammor verkar helt bekymmerslösa? Eller är mina barn "värre" än andras?

Men trots att allt känns hopplöst vissa gånger så räcker det med att få en puss, en kram, ett leende och så är allt som bortglömt! Och där var svaret på min fråga. All kärlek, oändlig kärlek som man får gör att man klarar sitt mammaliv! För ingenting är så underbart och värdefullt som kärleken från sina barn och kärleken man känner till sina barn <3 Det är medicinen mot okontrollerbart 3års trots och uppstuttsiga 1 åringar!

Jag skulle aldrig kunna leva utan mina fina och underbara barn, Lukas och Leiah <3 för er gör jag ALLT, jag skulle gå genom eld för er! Min stolthet och lycka, min motivation för att orka mig genom livet när depressionen annars känns ganska tung!!

Jag älskar er mer än ord kan förklara <3

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0