Läpp nypare

Lukas har ända sedan han var 6 månader gammal dragit och nypit mig i läppen om han varit ledsen, trött eller bara vill varva ner lite i min famn. Han gör det tillochmed när han sover vissa gånger! Det måste ha en väldigt lugnande effekt på honom för han gör det ALLTID när någonting är jobbigt eller om han är uppspelt. När han började med det tyckte jag att det var helt okej, det gjorde liksom inte så ont när han som bebis nöp mig i läppen för att det var lugnande.

Men när han nu som 2 åring fortfarande nyper mig i läppen så fort det är något så är det inte riktigt lika behagligt! Hans nypor är mycket starkare nu och även fast inte han märker det eller gör det med flit så tar han i mycket hårdare! Jag har allt som oftast sår i munnen för att han har nypit så hårt. Det spelar ingen roll hur många gånger jag ber honom sluta eller hur många gånger jag tar bort hans hand, det tar ändå bara ett par minuter så har hans hand åkt upp till min mun igen! Jag har även försökt styra om det så att han skulle kunna dra mig i örat istället, men icke. Det fungarar inte, istället blir han jätte ledsen och upprörd över alltihop.

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det här... Skulle det inte va för såren som blir i munnen så skulle det inte spela någon roll, men nu gör dom så fruktansvärt ont att jag vill inte ha det så. Men han tycks uppenbarligen Inte vilja sluta med sin lilla ovana!


Min älskade Lukas ♥ 6,5 månad gammal ♥

Camilla
2011-02-28 @ 14:35:33

Nypa tillbaka..? Låter väl lite grovt, men ibland kan samma mynt tillbaka vara lösningen..

Mikaela
2011-02-28 @ 16:54:43
URL: http://motnyttliv.bloggplatsen.se

Nora har nått liknande, men hon nyper/drar sig i halsen så fort hon är trött eller ledsen. Om hon får drar hon gärna i mitt "halsskinn".. dock uppskattar inte jag det,.. hehe.. men lite gulligt är det faktiskt =)

Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0