Förbannade människor!

Ibland kan jag bli så ledsen, sårad, förbannad, arg och irriterad när jag tänker på hur vissa människor beter sig. Folk som skall föreställa ens släkt, jag vet inte varför jag ens tänker på det fortfarande. Men förmodligen för Lukas skull! Jag blir så förbannad när jag tänker på att folk, som i en vettig värld skulle älska honom faktiskt inte i verkligeheten gör det! Det sårar mig att han inte betyder något för vissa.

Varken Lukas morfar eller farfar har någonsin träffat Lukas. Dom har sett honom när vi mött dom på båten eller på stan eller någon annan offentlig plats, men dom har aldrig träffat, hälsat eller hållt i honom. Lukas har fastrar och farbröder som förmodligen inte ens vet om att han finns, dom känner ju knappt till Jesper! Deras ignorans gör att jag ibland när jag ser dom skulle vilja spotta dom i ansiktet och be dom sprätta så långt åt helvete dom bara kan. Samtidigt är dom inte värda att lägga ner den energin på.

Men det är som mamma brukar säga, det är deras förlust och INTE våran. Jag vet det men jag kan inte låta bli att bli arg ibland. Speciellt nu när vi väntar ett till barn, ett till barn för dom att ignorera! Dom vet inte vilken underbar liten person dom går miste om att lära känna. Lukas är jorden sötaste lilla kille och det har dom valt att inte ha i sina liv. Sorgligt!

Men samtidigt som jag blir så förbannad över att dessa förbannade varelser inte bryr sig om sitt barnbarn så blir jag så lycklig över den kärleken som Lukas får från så många andra håll! Det finns så många i våran närhet som älskar Lukas obeskrivligt och som mer än gärna visar det för honom och för oss. Och som även kommer att älska det kommande barnet precis lika mycket. Jaa det är sånna människor som får en att känna att det inte gör så mycket att vissa inte finns i våra liv. Man kanske har det bättre utan vissa ändå :) Jag får hellre mycket äkta kärlek än att någon skall behöva känna sig tvingad till det. Men visst sårar det ibland när man tänker på det!

Det är inte bara släkt som sviker heller, det finns andra personer som skall föreställa att ha en viktig plats i våra liv som också sviker. Men som sagt det gör inte så mycket för Lukas får såååå mycket kärlek från så många andra håll :) Det är skönt att veta vilka som är på riktigt och vilka som inte är det!


Älskade unge, vi är MÅNGA som älskar dig av HELA våra hjärtan ♥

hallonmamma
2010-06-01 @ 18:14:56
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Tell me about it!

Tycker också det är jobbigt att Kay inte har någon somhelst aning om vem hennes far eller hans släkt är. Det är något som ligger och gnager i en hela tiden. Men nu har ju hennes pappa börjat ändra sig och vill träffa henne. Men jag vet inte.. vad kommer de få för relation? Han kommer ju alltid välja sin nya familj framför henne.. usch. Håller med dig! Jävla människor.

Men det är som du säger. Det finns så många andra människor som älskar våra små liv. Och ger dem så mycket kärlek!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0