Vänner eller "vänner"?

Jag har suttit och funderat över det här med vänner ett tag och insett att man verkligen ligger på olika nivåer här i livet!
Under ett år och nio månader så har verkligen hur många vänner som helst försvunnit ur mitt liv. Jag vet inte om det beror på att vi vuxit ifrån varandra eller om det handlar om att jag fått barn och dom vänner jag haft inte längre tycker att jag är lika rolig! Egentligen borde jag inte ens bry mig men kan inte låta bli att fundera över det heller. Om det är för att vi vuxit ifrån varandra kan man inte göra så mycket, då är det väl meningen att det är så det skall vara. Men om det beror på att jag fått Lukas som dom valt att ta avstånd så har dom ju aldrig varit riktiga vänner heller, iallafall enligt min mening.
Det är inte så att jag sitter här hemma och sörjer dom men ibland kommer det upp, vad hände, vart tog alla vägen? Dom var så glada när jag blev gravid men sen sakta men säkert försvann dom. Men jag har under den här tiden hittat många nya vänner, såna som ligger på samma nivå i livet som mig själv. Vänner som jag verkligen fattat tycke för så snabbt och som jag går otroligt bra ihop med :) Jag skulle inte för nått i livet vilja bli av med dom. Dom gillar mig och dom gillar Lukas, dom har inga problem med att han är med och dom älskar att busa med honom. Lika väl som han gillar dom, det gör mig så otroligt glad. Lukas är ändå en del av mig nu, en stor del! Kan det inte accepteras att jag har honom så behöver jag inte dom.

Men det är när man kommer in i en ny fas som man faktiskt upptäcker vem som är ens riktiga vänner och vem som är en "vän".


Lukas och en utav våra stora favoriter, Sofi ♥

hallonmamma
2010-01-14 @ 21:30:57
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

jag känner igen mej. Sedan jag valt att hellre stanna hemma med Kayleen så har en massa vänner försvunnit. Men kan delvis förstå varför. Vissa gillar att festa varje helg. Och ser därför inget nöje med att sitta hemma med mej och se på film. hehe. Man växer nog ifrån varandra helt enkelt. Eller ja, man får nya intressen. :)

Mamma till Adam & Gravid!
2010-01-14 @ 22:54:48
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

usch då, varför mådde du dåligt under graviditeten?

Ja det tycker jag, jag är jätte glad över att jag gjorde det med Adam den här gången har jag inte tagit lika mycket bilder men jag har försökt komma ihåg det i alla fall :)

Emelie, mamma till Lukas
2010-01-14 @ 23:52:19
URL: http://mellemus.blogg.se/

Jag tror att man växer ifrån dem flesta vännerna. Man har inte längre samma intressen etc =) Jag ser mig itne förlorat någon vän däremot så är det en massa jag inte träffar just pga olika intressen! Blir så då man har partat mkt med en del, man har inet så mkt mer gemensamt än partaj, dagen efter snack å killsnack typ!



Jaja nu blidde de rörigt haha =D



Men vad tråkigt att ni inte har några lekland? Vi har hur många som helst känns det som.. eller inte lekland kanske men finns en del sen finns det ju typ lekställen i varje galleria också =P

Ewa Svedmarker
2010-01-15 @ 11:45:09

Man växer absolut ifrån de gamla "partyvännerna" med hästlängder när man får barn. De är fortfarande naiva och tror att livet handlar om ett billigt ragg ;) och massor av party :)



Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0