Flytten!

Ojoj det har varit en väldigt intensiv helg men nu är vi flyttade och klara :)

I lördags morse klockan 9 så började dom lasta lastbilen, Jesper, Nina (svärmor) och Nigel (jespers jobbarkompis), tömde våran lägenhet på 1½ timme. Jag var mycket imponerad eftersom att hela skåpet var fyllt med grejer. Sen kom även Mats-Erik och Trisse så då fyllde vi även tre person bilar med grejer!

Efter det bar det av ut mot geta och där tömde alla ur lastbilen på ca en timme. Effektivt arbete så det hette duga! Jag försökte också hjälpa till så gott det gick men jag fick bara bannor från alla håll och till sist hotade dom med att binda fast mig. Så till sist fick jag ju ge mig och låta dom andra sköta tömandet! Men jag gav mig bara med att plocka ur lastbilen för väl inne härjade jag på för fullt, mot allas vilja ^^.

Kvällen ägnade vi åt att plocka upp lite grann men tog det ändå ganska lugnt. Jag hade jätte mycket sammandragningar och ont i ryggen och Jesper hade ont i sina knän. Så soffan och en film fick duga. Vi hade ju trots allt städningen av lägenheten i godby framför oss på söndagen!

Så på söndagmorgon så steg vi upp, åt frukost och åkte direkt till godby. Halv 9 var vi där och då kom Nina för att hjälpa oss att städa. Det kändes som ett jobb utan slut med efter 8 timmars slit var vi äääntligen klara! Då sken det från golv till tak och det var nog ingen fläck synlig. Men visst var man ju orolig att man missat nått och att man skulle få städa om. Dom är ju rätt petiga med städningen. Men vi slet som sjur alla tre och notera att Lukas var med hela tiden så vi hade även han att hålla koll på!

Idag var Jesper och fick lägenheten inspekterad och han som gjorde inspektionen sa att det här var den bästa städning han sett på länge. Det sista han sa till Jesper var att det var en fröjd att få inspektera en lägenhet i det skick som vi lämnat våran och att han önskade att alla kunde göra att lika bra jobb som vi gjort :).
Gissa om sånt värmer när man kämpat som en tok! Det fanns INGET att klaga på alls, han hittade inte ett enda dammkorn :D Vi är duktiga!

Jag har även lyckats få allt uppackat igår och idag. Jag har stressat som en tok med det för att få det klart innan bebis tittar ut! Det enda vi har kvar nu är att sätta upp lite hyllor och tavlor, det har jag inte kunnat göra själv på dagarna när Jesper jobbat. Men allt annat har jag gjort och jag känner mig grymt stolt som har orkat! Så vi börjar nog bli ganska hemma här nu, vi får se hur länge det tar innan det känns som hemma också! :)

Men som sagt nu är vi klara så nu kan bebis få komma! Och tusen tack till er som hjälp oss i helgen, det uppskattas till 1000!



(bilder kommer bara alla tavlor och hyllor är uppe)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0