Hemmafru med två sjuklingar ;)

Lukas hade i slutet på förra veckan blivit frisk från sin förkylning och under hela helgen så visade han inga tecken på förkylning. Men så igår när vi vaknade så var han mer förkyld än någonsin och jag tror att han blev det för att det är så förbannat dragit och kallt ombord på Rosella.

Så nu är näsan täpp jämt och mellan varven rinner den som tusan, han hostar och nyser hela tiden, stackarn när han gråter så låter han hes. Han är verkligen riktigt hängig och Jesper har också gått och blivit sjuk, han kom hem tidigare från jobbet igår och bara skakade. Han är sjukskriven tills på torsdag. Han har feber och mår dåligt så nu har jag två killar att ta hand om och jag känner mig inte heller riktigt frisk men man får stå ut bara. Jag är ju trots allt den som mår bäst än så länge.

Eftersom Lukas sov en längre stund igår på förmiddagen i våran säng så passade jag på att städa, diska, tvätta två maskiner tvätt och sen när han vaknade så bäddade jag med mina nya täcken och kuddar som jag fick utav mamma. Hehe nu får jag verklgen prova på "hemmafru" livet, ta hand om hushåll och sjuk man och barn. Det är faktiskt inte så tokigt, det känns härligt att känna att dom behöver mig :) Och det gör att jag älskar dom ännu mer! Och idag var jag iväg och handlade när Lukas och Jesper låg och myste i soffan, jag körde nya bilen och den är UNDERBAR att köra! Jag älskar den, så mycket bättre än våra andra trögkörda bilar.

Och nu har jag äntligen möjlighet att sitta här en stund för Lukas är ganska nöjd i soffan med Jesper, han leker med en praslande blomma som vi fick ifrån libero. Men jag tycker verkligen så himla synd om honom som blivit sjuk igen när han precis hade blivit frisk. Jag hoppas att det går över fortare den här gången för jag vill ju att min bebis ska må bra! Imorgon ska jag åka till apoteket och köpa mera näsdroppar och något febernedsättande.


Det är en gammal bild men jag tycker att den är så fin på mina två älsklingar ♥
jessica
2009-03-31 @ 21:08:43

tror inte man får ge febernedsättande till bebisar under 3 månader. ja kan ha fel mhar för mig det. :) krya på dem!

Ewa
2009-03-31 @ 22:39:53
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/

:) Du är duktig du!!! Säg till om du vill att jag ska handla hem nåt från apoteket här <3

Puss

Faster
2009-04-01 @ 13:22:19

Men suppar får man ju ge.

Ha de bra! och krya på dina "gubbar" ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0