Livrädd!

Igår var vi till rådgivningen med Lukas. Det kändes lite mysko och komma dit med en bebis, där har jag ju sprungit i 8 månader för att få lyssna på min bebis och förbereda mig på att bli mamma. Men nu ligger fokusen på min lille pojke istället för mig. Härligt! Han har gått upp jättebra i vikt och växt. Igår vägde han 3600 g och var 52 cm lång. Och när vi åkte hem från BB för en vecka sedan så vägde han 3270 g och var 50 lång. Så det var en rejäl och bra viktuppgång. Men det är inte konstigt att han går upp sån aptit som han har. Han skulle nog kunna äta jämt om han fick :) Söta pojke ♥

Vi fick även en hel del broschyrer (stavas det så?) och en handlade bland annat om plötslig spädbarnsdöd. Jag har ju vetat vad det är förut och att man skall undvika tex rökning och att ha bebisen att sova på mage. Men att det var så mycket som det stod i det pappret hade jag ingen aning om. Det stod tex att man inte skall ha bebisar att sova på sida för att det ökar risken, men herregud Lukas rullar ju över på sida av sig själv. Ska jag behöva ligga vaken och se till att han hålls på rygg då? Och att man inte skall ha bebisen i sängen med sig för det kan bli för trångt och varmt och det ökar risken men på BB sa dom att det är bra att sova med barnet i sängen. Både för barnets och mammans skull. Och det läste jag även i en annan bok, vad ska man tro? Jag ångrar att jag läste det för det var så grundligt förklarat vad man skall undvika. Och det är ju i princip allt! Herregud i natt kunde jag knappt sova för att jag låg och plågades utav tanken att vakna och hitta Lukas död vid min sida. Det var fruktansvärt! Visa saker anser jag att är bättre om man inte vet! Och plötslig spädbarnsdöd var verkligen något som gjorde mig livrädd och nu kommer jag vara extra vaktande när det gäller min lilla gullunge. Aaah jag blir nervös bara jag sitter och skriver om det nu!

Ewa
2009-01-29 @ 15:15:36
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/

Ja som du säger är det ibland bättre att låta bli att läsa..

men ni får ju låna snugglenest av oss om ni vill.. lite säkrare att han honom i sängen då :)

Men som jag brukar säga, jag "prackar" inte på dig nåt utan du får väl fråga om du vill ha det :)



Kram

Ewa
2009-01-29 @ 16:04:20
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/

Glömde säga :) Vad söt han är där på skötbordet :) och vad pyttig han är :) Lille snutteungen <3 Längtar efter er <3



Puss

Jennifer
2009-01-29 @ 17:10:36
URL: http://sniggast.blogg.se/

Jag tror inte du behöver vara orolig! Alla föräldrar har sina bebisar med sig i sängen den första tiden =) Och att han sover på sida är nog inte heller någon fara, han rullar ju dit själv så.. =) Men däremot har jag hört att man inte skall ha det knäpptyst om t.ex. han skall sova själv i ett rum, för då kan dom glömma bort att andas (tydligen från djurvärlden vi levde i förrut..) för han skall ju inte heller höras ifall rovdjur kommer.. Men det är vad jag har hört.. Vet inte ens om det är sant, men ja på en klocka eller någe så det tickar, det brukar vissa ha =) Jag tror nog din pojke levet ett långt och lyckligt liiv! <3<3

Julskii
2009-01-29 @ 18:22:40
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Välkomen in i klubben! Ända sedan jag fick det där pappret har jag vart livrädd för spädbarnsdöd. Jag kollar till Kayleen hela tiden när hon sover. Och varje morgon är jag livrädd för att hon skall ligga död bredvid mej. Huj! Önskar att jag heller aldrig hade läst det där pappret. Det är så hemskt,hemskt,hemskt. Men Kayleen ligger ofta på sida när hon sover. Och på BB så dom ju att barn skall ligga på sida. Visst blir man förvirrad av allt? Men på senare tid känns allt lite bättre angående spädbarnsdöd. Man glömmer oroa sej.



Vad bra han gått upp i vikt! :D Söta gosse!

Emelie
2009-01-29 @ 19:13:29
URL: http://emlansblogg.blogg.se/

naaw va söt. Både du och julia har ju börjar inspirera en själv till att skaffa sig en bebis :p

Petra
2009-01-30 @ 16:30:16
URL: http://frokenjblogg.blogspot.com/

naaw, han är ju bara för söt! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0