Tripp till Vårdö + Föräldrakurs

Imorse var jag och tog en massa prover igen. Vi får väl se vad dom visar nu då! Hoppas det kommer fram nått som förklarar mitt mående. Sen åkte vi till stan fram och tillbaka men det blev ingen försäkring till bebisen idag för det fanns ingen där att prata med om det. Så jag får vällan ta och ringa på måndag istället. På vägen hem från stan ringde Johanna och bjöd över mig och Julia till henne på lite fika :).

Så vid halv två styrde vi bilen mot Vårdö. Julia körde, hon var riktigt duktig :D. När vi kom fram hade Johanna sötnos bakat hallon/blåbärs paj som hon skämde bort sina två gravida vänner med! Det var jätte gott, verkligen! Och riktigt mysigt och skönt att bara sitta och snacka om allt mellan himmel och jord. Det gör vi om snart igen! Men nu ser jag mest fram emot att Julias lilla hallon skall komma! Jag är så nyfiken och hon har gått 2 dagar över tiden så nu tycker jag att det är dags!! hihi :)

När jag kom hem hade min älskling lagat super god lasange till middag! Det var verkligen något jag varit sugen på i flera veckor, så det njöt jag av att få äta. Tack älskling! Sen halv 7 så var det dags för sista delen av föräldrakursen som idag handlade om första tiden hemma med bebisen och om amning. Jag gillade även detta tillfälle. Det var intressant och lärorikt att få lyssna om hur man skall amma bäst, för det verkar inte vara det lättaste. Inte som jag trott iaf, bara ta bebisen och stoppa till bröstet. Så det var bra! Vi fick se en film som jag dock inte gillade speciellt mycket. Den var rätt överdriven fast den fick ju verkligen fram sitt budskap om man säger så! Nåja nu är kursen över. Jag vet inte om jag känner mig mer redo att bli mamma än innan jag gick den men jag har ju helt klart lärt mig en del bra saker!

Nu ska jag gå till soffan och utnyttja att jag är gravid :) Jesper ska få masera mig för jag har SÅÅÅ ont i mina axlar, min nacke och min rygg! Hihi.
Therese
2008-10-30 @ 20:05:52
URL: http://mammathezz.wordpress.com

Åhh lasagne..det var länge sen, det måste göras någon dag! :D

mamma
2008-10-30 @ 20:18:01
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/

vad mysigt mé fika o fina vänner

Anonym
2008-10-30 @ 20:54:30

Jag gör mer än gärna om det med er brudar :) skönt att få prata ur sig ibland!

Hoppas också på att hallonet ska komma snart ^^,



Hoppas massagen blir bra :)

Petra
2008-11-01 @ 21:44:54
URL: http://frokenjblogg.blogspot.com/

Tack för senast, var jättekul att träffa på dig :) Det slog mig nu att jag lovat att jag skulle skriva en liten kommentar!



Sköt om dig! Kramar

Julskii
2008-11-02 @ 16:45:48
URL: http://hallonmamma.bogg.se

Ja, det var en fin dag. Kändes bra att få komma iväg en stund!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0