Alla ansökningar gjorda!

Puuuh... Allt detta papperstjafs! 
 
Idag fick jag i alla fall iväg ansökan om mammaledighet med hjälp av löneräknaren! Så nu får vi ju hoppas att det stämmer att ansökningar som sker via nätet behandlas snabbare än vanliga pappersansökningar. Ska bli spännande att se vad man ska få i mammapeng denna gång, helt klart bättre än tidigare mammaledigheter ☺️
 
Sen var jag även in med ansökan om moderskapsunderstödet till socialen! Den här graviditeten bestämde vi oss faktiskt för att ta pengarna istället för lådan, det ska få bli ett bidrag till vagnen som helt klart är dyraste inköpet!
Sen har jag ju faktiskt Leiahs låda helt intakt så det känns helt okej att inte ta lådan denna gång. 
 
Men jag tycker att det är en fantastisk förmån som Finland ger blivande föräldrar! En låda med i princip allt du behöver första tiden, det hjälper helt säkert mååånga hushåll i Finland! 
Är ni nyfikna på att läsa om den kan ni göra det här: http://www.kela.fi/web/sv/mammaladan 
 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0