Rådgivningsbesök

Idag började jag dagen med att åka till rådgivningen (MVC) för lite kontroll.
 
Idag var det dags att börja med alla papper. Herregud redan dags att skicka in ansökan om mammaledighet och lappen om moderskapsunderstöd dvs mammalådan alternativt en summa pengar.
 
FPA har "förenklat" sitt sätt att ansöka om mammaledighet genom att man nu kan göra det på nätet, meeen som allt med FPA så är det enligt mig inte det minsta lättare än att gå in där och få hjälp direkt med eventuella frågor och bara lämna in lappen sen. Nå jag har det nästan färdigt så ska väl förhoppningsvis kunna skicka iväg ansökan imorgon och enligt ansökan så går jag på mammaledigt den 20 februari, det är ju faktiskt ganska snart :)
 
Utöver alla papper så lyssnade vi på lillebrors hjärtljud och han hade stadiga och fina sådana, 142/minut. Det konstaterades också att den lilla busen ligger lågt ner, så det är ju inte underligt att jag är kissnödig konstant och känner tryck neråt eftersom han är där och bökar. Det här var förstås inget farligt och inget man kan göra något åt, han ligger som han ligger :)
Men att han ligger så lågt påverkar också min foglossning som faktiskt börjar göra riktigt ont! Så det blir en tur till gullåsen så jag kan hämta ut ett foglossningsbälte för att underlätta. Sen ska jag också passa på att gå på ett fysiotillfälle som ÅHS erbjuder där man får tips och råd på hur man skall röra sig vad man skall tänka på när man har foglossning. Det är bra att friska upp minnet lite, det var ju trots allt över fem år sedan jag var drabbad senast.
 
Magen mättes också för första gången idag, det är lite kul och graviditeten blir mer verklig när man börjar med sånt här! Mitt mått startade på övre strecket, men bara den håller sin kurva så har det ingen betydelse och det ska vi väl hålla tummarna för att den gör.
 
Vi valde även att inte ta ett HB i fingret idag, jag ska på nya blodprover nästa vecka och då får vi ett mer exakt HB värde. Mina förhoppningar är inte så höga när det kommer till vad det skall visa, men jag är ju glad över att jag slapp ett onödigt stick :)
 
Ja det var mitt rådgivningsbesök i en liten sammanfattning, idag är jag i vecka 21+2 <3
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0