En dag i Uppsala!

Igår var jag och Malin till Sverige över dagen, Uppsala stod på schemat.
 
Det var nog med lite ångest vi åkte ner till hamnen med tanke på stormen dagen innan. Vi har både en tendens att bli väldigt sjösjuka så att det skulle gunga var inte en rolig tanke.
Men till vår förtjusning så gungade nästan ingenting alls. Så vi behövde inte spendera båtresan på toaletten. Istället åt vi sjöfrukost och sen spelade vi kort resten av resan.
 
Väl i land så var det gasen i botten och siktet inställt. Vi började med att åka til babyproffsen och kika på vagn då mitt uppdrag för dagen var att få med mig ett vrålåk hem :) I vanlig ordning fick jag beslutsångest och det stod mellan Superviking och Viking. Det fick bli en sväng till IKEA i väntan på att jag skulle ta mitt beslut.
 
Väl på IKEA gick Malin lös ordentligt och tömde i princip hela affären, haha. Men man ska passa på när man väl är där :) Jag själv fick med mig nödvändigheter till bebis. Jag älskar att gå på IKEA, skulle kunna spendera en heldag där om jag hade tiden. Dock kan jag säga att mina fogar INTE gillade det och mot slutet gjorde det riktigt ont.
Vid kassan fick M lite bekymmer, men efter mycket om och men kunde vi lämna varuhuset och fortsätta vår shoppingdag!
 
Vi hade även turen att få min mamma och två av mina systrar som sällskap en stund. Lite fika på IKEA och sen gjorde dom oss sällskap tills vi var klara där inne. Det var riktigt roligt då jag inte träffat dom sen början på oktober!
 

Efter ikea blev det rusta, man kan inte besöka sverige utan att åka till Rusta ;) hehe. Sen var det dags för mig att hämta ut, enligt mig, dagens höjdpunkt: Min vagn!
Kom in på BP och fick till min förtjusning höra att dom hade Supervikingen i Lounge Grey med svart chassi och Ecco-hjulen på lager komplett med sitt- och liggdel. Ja valet var inte svårt, en sån fick det bli. Måste bara säga att jag från början var helt inne på ett Airchassi men efter att ha provkört eccochassit så blev jag mycket positivt överraskad. Att dra kortet har aldrig känts bättre kan jag säga. Det var en sån lycka att kunna känna att man hade råd att köpa sig en helt ny vagn och derssutom precis den vagn man verkligen ville ha. Jag älskar den och bebis kommer att åka som en kung <3
 

När vi var klara på BP så var klockan just 17 och allt stängde så vi åkte till Donken, preggocravings så Malin fick vackert offra sig att äta det ;) hehe. Jag njöt kan jag lova. Jag saknar Donken oerhört här på ön, iofs är det väl bra att vi inte har det för jag skulle väl rulla fram isf!
 
Mätta och belåtna var det dags att åka till båten. Vi var fullt upptagna med en väldigt intressant diskussion, så intressant att vi missade avtaget och åkte fel. Tur att vi hade gott om tid för det var bara att vända och köra tillbaka och komma på rätt igen, haha.
 
När vi väl kom hem till Åland var det skönt att sätta sig i bilen och åka hem och lägga sig i sängen. Jag somnade gott efter en riktigt bra dag i Uppsala med min o så fina vän <3





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0