Nattvak

I fredags vakade jag, jag var så sjukt nervös inför det eftersom jag är så jäkla mörkrädd och huset är enormt!
 
Men det gick super bra, bara dom andra i personalen hade gått hem och jag började med kvällens och nattens alla uppgifter så tänkte jag knappt på att jag var ensam. Visst hoppade hjärtat ett par extra slag några gånger under natten, man hör allt mycket tydligare när man är den enda uppe och man börjar inbilla sig saker! Sen finns det ett fönster i det där huset som man absolut skulle behöva kunna dra för, då skulle man känna sig helt trygg!
 
Jag spred ut alla sysslor jämt under natten så att jag skulle slippa riskera att bli trött, jag hade ju trots allt spenderat hela dagen i skolan innan vaket. Men det hjälpte inte, vid fyra tiden kom tröttheten som ett brev på posten, tur att det var en komedi på tv så jag fick skratta lite, då gick det bra att ändå hålla sig vaken. Sen vid fem började nästa runda med saker att göra så då kvicknade man till igen.
 
Jag hann även göra inlämningsuppgiften; "Boken om mig" klar under natten. Det var skönt att få den gjord så slipper man fundera på det. Och sen hade jag ju förstås min stora godispåse med mig och Pepsi så det skulle räcka hela natten.
 
Klockan sju kom morgonpersonalen och då kände jag att jag gick på sparlåga, så när klockan slog åtta och jag äntligen skulle få åka hem så lockade sängen ordentligt. Jag körde hem med fönstret öppet för säkerthets skull, jag var så jätte trött så vill inte riskera nått.
Klockan nio kom jag i säng och sov till ett, sen var det ungar i sängen och bara att stiga upp. Då var det sjukstuga här hemma så jag slängde ihop en smörgåstårta till middag.
 
Måste förstås bara tillägga att DET INTE VAR NÅGRA SPÖKEN OCH HÄLSADE PÅ MIG UNDER NATTEN!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0