Boomer hjärtat <3

Igår åt vår lilla prins sin frukost som vanligt. Men när han sen skulle åta sin lunch så totalvägrade han, så jag tog bort maten och vi gick ut istället. Då får han helt plötsligt diarré, men tänkte inte desto mer på det. Han blev nog lite hängigare mot eftermiddagen och kvällen, när han sen bara petade i sig några munnar middag för att sen kräkas upp precis allt och lite till så blev jag fundersam!
 
I morse vaknade han och var inte alls sig själv, han var jätte hänging! Han orkade inte alls jaga ungarna och det är standard på morgnarna. Maten var han absolut inte intresserad utav, han gick undan och gömde sig så fort jag satt ner den åt honom.
Efter lite funderande så ringde jag veterinären och dom ville att jag skulle komma in med honom. Och en stund innan vi skulle åka till veterinären så var han ute och då bara sprutade det ur rumpan på han, stackare! Hela dagen fram tills vi åkte så spenderade han i sin säng eller i soffan sovandes, om han kom med mig ut när jag rökte så satt han bara trött på trappan och tittade. Han var alltså inte alls sig själv, inte den där glada och livliga killen vi är vana med.
 
Väl på smådjurskliniken så kom dom fram till att han var uttorkad och hade fått en kraftig mag-tarmkatarr/matförgiftning. Han förmodligen bökat i sig något smarrigt när han har varit ute och lufsat. Dom ville iaf han honom kvar där några timmar för dropp och så blev han medicinerad också. Det kändes så sjukt jobbigt att behöva lämna honom där, mitt hjärta!
 
Men när jag sen hämtade honom så var han redan mycket piggare. Det gjorde susen med lite dropp och medicin för magen. Han hade charmat alla där, det är iofs helt förståeligt, fina hund <3
Jag fick med mig lite tips och råd hem och skulle läget förvärras så ska han in imorgon, så håll nu tummarna för att han slipper det!
 
Framsteg har han gjort för han fick i sig överkokt ris med lite matpuffar i nu ikväll och än har han inte haft tendenser till att behöva springa ut och bajsa. Men visst ser han lite ynklig ut med sitt plåster runt benet och jag känner automatiskt för att skämma bort honom ännu mer <3
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0