Lukas

Det kan vara riktigt jobbigt att komma till insikt ibland. Igår var ett sånt tillfälle, när det gjorde ont att inse!

Jag har varit väldigt trött under en längre tid, så trött att jag inte klarat av att vara vaken. Jag har trott att det har berott på att jag börjat jobba 100% eftersom jag haft samma problem oavsett om jag jobbat eller varit ledig!

Men den här helgen har jag inte alls varit trött, på det sättet. Så kommer barnen hem och efter 3 timmar med Lukas så klarade jag inte av att ha ögonen öppna. Då var all uppladdad energi som bortblåst!
"Kasta inte saker på din syster, hoppa inte i sängen, klättra inte du kan göra dig illa, prata istället för att skrika, sluta slåss för det gör ont, m.m"

Jag är fullt medveten om att Lukas är extremt överaktiv och jag lider med honom som måste gå med den konstanta stressen i sin lilla kropp. Det ska absolut göras en utredning på honom, det är det enda rätta vi som föräldrar kan göra för honom.
Och eftersom jag är medveten om Lukas "problem" blir jag så upprörd när folk säger till mig att det är ett helt normalt beteende för honom! Eeh, bullshit! Jag har 8 syskon varav en med ADHD, mina barn går på dagis OCH Lukas har en syster! Han är inte som andra barn så försök inte intala mig det!

Att stå som mamma till en liten pojke med dessa bekymmer är jätte jobbigt för man känner sig så hjälplös vissa gånger. Jag känner mig rent utsagt värdelös när jag inte vet hur jag ska hjälpa honom på bästa sätt i vissa situationer! Jag har så dåligt samvete över att jag är så trött på honom vissa dagar att jag längtar tills han ska till dagis/gå och lägga sig. Ännu värre för samvetet är dessa dagar blir allt fler :( Jag känner mig som världens sämsta mamma till min väldigt underbara, överaktiva son....

Jag älskar Lukas mer än ord kan förklara! Jag gör vad som helst för honom, går genom eld om det behövs! Jag ska ordna det här för vår vackra, älskade lilla son. Det ska helt klart bli bättre och förhoppningsvis ska jag lära mig att hantera Lukas bara hans utredning blir gjord!

♡ Lukas ♡
Ewa (mamma till 6 döttrar)
2012-11-21 @ 08:41:24
URL: http://tjejmorsan.blogg.se

Sänder en stor kram <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0