eva-Therese
2011-05-14 @ 16:17:13

jag vet exakt hur du har det då det är likadant här hemma hos oss.. spelar tammefan inte va man varken säger eller gör.. hotar funkar inte ens längre. jag blir så jävla less varje jävla dag han lovat att stiga upp på natten/morgonen, hjälpa mig med dittan eller dattan.. ändå förbanna får jag göra allt själv. och gnäller jag över de gör han precis som jesper. börjar sitt jävla snack om pengar,.. gaah..



sen tycker jag dom som har sina förbannade "perfekta karlar" kan hålla käft.. dom vars karlar som stiger upp med barnen ect. det finns inga perfekta karlar och kommer aldrig finnas heller!

Emelie, mamma till Lukas
2011-05-14 @ 18:14:55
URL: http://emelienikkii.blogg.se/

ååå vad jag känner igen mig!! Räcker ju nästan att BARA skriva det. Nu har thomas varit en ÄNGEL och går mer än gärna upp på nätterna och värmer välling etc men sista veckan har något hänt. Jag har diskat, tvättat, plockat hemma, lagat mat de gångerna vi ätit hemma, tagit hand om en sjuk Lukas, gått upp varje natt själv, nattat honom varje natt själv ja listan kan sättas lång. Ska nog också bara lämna allt hemma och lyckas denna gång försökte i fredags gick åt helvette. Kom hem till ett berg utav disk möttes utav "men en tallrick är ju typ min, JA plus alla små grejjer plus att resten som ligger är gamla matlådor som JAG rensade ur kylen.. jag hade minsann sköljt alltihopa och slängt men att tömma diskmaskin då den var färdig och lägga in allt skit kunde han dock inte! Killar ibland ibland ibland blir det verklgien FÖR mycket. Oj vad han kommer få höra gnäll i höst om han inte tar sig upp.

C
2011-05-14 @ 19:13:51

Jag förstår absolut att du är arg, trött och förbannad på din karl som helt tydligt inte hjälper till med ett skit. Skulle jag också vara! MEN, det här med att hänga ut sin sambo har jag ingen förståelse för alls faktiskt. Tycker det är otroligt respektlöst! Att i en öppen blogg på nätet, där precis vem som helst kan läsa, kalla sin sambo för jävla apa osv.



Har du tänkt dig om situationen skulle vara omvänd? Att han hängde ut DIG på nätet, hur det skulle det kännas? Själv skulle jag bli väldigt sårad, ledsen, arg m.m. Vi är ju bara människor ändå.



Jag tar honom absolut inte i försvar! Jag tycker precis som du, klart som fan han också ska vara delaktig i barn och hushållsysslor!! Speciellt nu när er lilla skrutta varit dålig och du fått vaka natt efter natt. Förstår också att du använder bloggen till att ventilera osv. Men som sagt, tänk hur det skulle kännas för dig om han skrev ut en massa saker om ert privatliv och DIG som ALLA kunde läsa och kommentera fritt.



Kanske du skulle borda ta ett ordentligt snack med honom personligen och visa att du verkligen menar allvar. Men som sagt, att hänga ut sin sambo på det här viset, det tycker jag är riktigt hemskt. Hoppas det löser sig för er till det bästa! Och hoppas denna natt med lillan blir bättre.

Ewa (mamma till 6 döttrar)
2011-05-14 @ 20:55:21
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/

Hoppas han läser det du skriver och TAR DET TILL SIG!!!!



Jag tycker män är märkliga inivider som alltid tror att just DET som DE gör är det som ska räknas.. om det så är att de torkar av diskbänken så ska de ha "beröm" för det....



Nej jag förstår att du lessnar!!!



Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0