Jobb jakt!

Idag har jag varit duktig och skickat in ett par jobbansökningar och imorgon ska jag ringa på det jobbet som jag Verkligen skulle vilja ha! Så jag har stora förhoppningar om det, jag längtar så otroligt mycket efter att få börja jobba.

Jag har varit hemma i snart 3 år eftersom jag blev sjukskriven precis i början av graviditeten med Lukas och det börjar klia en aning i fingrarna att få komma ut och göra något annat för omväxling! Inte för att jag inte har något att göra på dagarna för det har jag verkligen, här är det aldrig en lugn stund. Nej jag vill komma ut och jobba för att få lite annat socialt utbyte, få komma ut och se och göra något annat kreativt.

Jag längtar efter att få tjäna mina egna pengar igen. Det finns inget som jag tycker att är så jobbigt som att vara beroende utav en annan människa när det kommer till ekonomin. Jag vill kunna betala mina räkningar själv, jag vill kunna åka till affären och handla utan att behöva tänka på varenda ett cent för att inte gå över den lilla summa jag har att handla för. Jag vill kunna tanka bilen UTAN att behöva be Jesper om pengar eller åka och köpa mig ett par byxor för att jag vill unna mig något extra.
Det är inget jag har kunnat göra under min tid som mammaledig och då har ju det endå varit bättre än vårdledigheten. Fyfan vilken hemsk tid vårdledigheten är, det är ju nästan skamligt att man får 350 € i månaden, VEM överlever på det? Samhället är verkligen uppbyggt så att du måste ha en partner som försörjer dig för att du skall överleva. HEMSKT!

Nej en riktig kvinna reder sig själv och så vill jag leva. Jag vill inte behöva vara beroende av Jesper, jag vill kunna ta hand om mig själv. Jag förstår mig inte riktigt på kvinnor som vill leva på sin man och män som faktiskt går med på att leva så?!? Det är 2000-talet och i mina ögon känns det lite mysko att vissa lever kvar på typ 50-talet! Men alla måste ju få leva som dom själv vill.

Nåja jag hoppas i alla fall så otroligt mycket på samtalet imorgon avslutas positivit.
Jag börjar mer än gärna jobba kvällar och helger redan nu. Jag bara längtar efter att få komma ut och tjäna mina egna pengar igen! Så jag hoppas innerligt på att jag får ett jobb. I dagens läge ska man vara väldigt tacksam om man har ett jobb, det är ju inte direkt så att dom regnar ner över en.
Anonym
2011-01-31 @ 13:30:25

Jag söker också jobb, vi kanske söker på samma t.o.m! :)

Jonathans mamma
2011-01-31 @ 17:54:47

Jag håller tummarna för att du får napp någonstans då! :) Och jag är helt utav samma åsikt att man ska försörja sig själv. Det är 20000-talet och kvinnorna ska vara självständiga! :)

hallonmamma
2011-02-02 @ 16:58:57
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Det är bra att du vill ut i arbetslivet igen. Visserligen är det roligt att vara hemma med barnen. Men som sagt, vi lever på 2000 talet. och visst, man får inte en bra slant av att vårdledigheten. Men som tur är så får vi ju något i varje fall. Det är hemskt att tänka på att de är ju bara vi i Norden som är lyckligt lottade med att få en massa bidrag. Klarar man sig inte på sitt bidrag, får man ett annat. Det är ju rätt positivt i varje fall. Men som sagt, 350 går inte att leva på i månaden. :/




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0