Funderingar!

Lukas är lik mig på många sätt, han är väldigt lik mig när det kommer till mat! Han är väldigt kinkig och kräsen, får kväljningar när han ser något som han inte vet vad är och smakar det "udda" så spyr han nästan, precis som mig!

Där kommer mitt problem in, jag vill inte att han ska få samma problem med mat som jag har och har haft. Jag vill att han ska se positivt på mat och att han ska tycka om att äta och prova på nya saker!
Men jag vet inte hur jag ska gå till väga?? Att tvinga honom att äta vet jag med säkerhet att INTE fungerar, det gör snarare raka motsatsen. Jag vill inte att han ska se måltiderna som ett tvång men samtidigt kan jag ju inte låta honom leva på korv.. Suck...

Det har nog blivit bättre sen han började på dagis men det är långt ifrån bra. Vissa dagar har dom inte fått honom att äta ett skvatt på dagis just för att han har tyckt att det har varit äckligt! Jag får väl ta upp det på hans 3 års kontroll men min magkänsla säger att det inte kommer att hjälpa så mycket.
Jag är noga med att äta och frångår mina egna funderingar kring mat när han är med, lagar inte mat som jag själv inte klarar av att äta och är noga med att säga att det är gott men det hjälper ändå inte. Han är så otroligt kinkig och blir "mätt" av att titta på maten :(

Usch va jobbigt det här känns... Min älskade prins <3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0