Rådis igår!

Ja igår var jag till rådgivningen för en kontroll igen. Nu på slutet är det ju bara rutinkontroll som gäller så det går väldigt fort, på 20 minuter var det över. Skönt det när jag hade Lukas med mig!

Jag tog upp det där med mina värkande händer och det var mycket riktigt karpaltunnelsyndrom som du mamma gissade på. Hon sa att oftast går det över relativit snabbt efter att bebisen kommit men att det nog kan ta ett par veckor. Det beror på att man har en ökad svullnad i kroppen även om man inte upplever det så! När hon sen tog blodtrycket så var det högt, absolut inte farligt högt men högre än vad jag brukar ha. Så det tillsammans med mina händer så vill hon att jag skall komma in om jag börjar få huvudvärk som sätter sig främst i ögonen för då vill dom se om jag håller på få havandeskapsförgifting... Det fattas väl bara det nu!!!

HB är fortfarande lågt, har verkligen inte förväntat mig något annat. Skulle blivit super chockad om det varit på en bra nivå. Jag har gått ner lite i vikt men det är ingen fara med det :) Sen skulle det lyssnas på bebis och då fick Lukas komma med upp på britsen och sitta. Hans ögon var om tefat när hon började lyssna och sen sa han usch. Han gillade det inte alls! Men hjärtljuden var bra 138/minut, jämna och fina. Hon lyssnade bara snabbt och sket i att mäta SF mått eftersom att jag är så frutansvärt öm i magen. Hon ville inte plåga mig mer än nödvändigt och måttet är inte så viktigt :)

Har en ny tid nästa fredag men förhoppningsvis har bebis bahagat komma ut redan då!!! Jesper har ju beställning på den nu i helgen så vi hoppas på det :) Hihi!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0