Fick det bekräftat..

Igår var jag på efterundersökningen, skönt att ha det gjort. Nu måste jag bara komma ihåg att få in lappen till FPA imorgon när jag ska till stan. Annars blir det ont om pengar och det vill jag inte.

Hmm jaa vad sas på kontrollen då... Att jag mycket riktigt fått en förlossningsdepression och min BM skickade iväg en remiss till psykolog. Hon tyckte att det var bra att min mamma lyckats se igenom mig så att jag inte kunde dölja hur jag mår mer. Hon förklarade hur viktigt det är att man inte skäms över att man mår dåligt och att det är viktigt att man inte döljer det utan att man får hjälp i tid istället så att det inte går för långt. Så hon var glad över att jag lät henne skicka iväg remissen. Samma sak sa även läkaren sen när gynundersökningen gjordes.

Alla dom här sakerna som dom satt och sa vet jag ju om, det svåra är ju bara att acceptera det. Att acceptera att man mår dåligt och behöver hjälp är inte alltid så lätt. Men förhoppningsvis ska jag väl få börja må bättre snart nu när allt kommit ut. Min BM sa att bara jag är med på det så ska dom göra allt för att jag ska få må bra så fort som möjligt.
hallonmamma
2010-11-25 @ 17:03:55
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Vad tråkigt att höra. Men det händer ju rätt många. Tyvärr. Det är bra att du får hjälp nu! Det är lika bra att bara få det gjort. Att gå till en psykolog är bara skönt. Man kan lita på att de hjälper en och dessutom, håller allt hemligt!

Kicki (Petras och Max mamma)
2010-11-25 @ 18:45:07

Hej Jennifer!

Du måste tro att allt skall bli bättre. Du har varit med om så mycket de senaste åren, det har hoppat runt bra mycket hormoner i din kropp på kort tid. Att finnas till för två små liv och inte alls ha tid för sig själv måste vara jobbigt, även om barnen är det bästa som finns. Jag kommer ihåg vilken omställning det var när jag fick Petra (fast det var ju ett tag sen, hehe). Ta emot den hjälp du kan få så kommer du att hitta ork igen och må bättre. Dina barn har en så omtänksam och fin mamma. Du skriver alltid så fint om dem, din kärlek till dem riktigt lyser igenom. Kram till dig, starka fina tjej!

Ewa
2010-11-25 @ 22:54:32

Du är bäst mitt hjärta <3

Tiina
2010-11-29 @ 12:09:17

Skönt för dig att få det bekräftat. Nu är det bara uppåt framöver hoppas jag.

:-)

Bamsekram!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0