Dopet :)

Hmm dålig uppdatering som vanligt nu för tiden, men vi har haft dop i helgen så hela förra veckan gick åt till att planera och försöka organisera allting inför dopet. Lättare sagt än gjort när man är virrigare än en höna!
Men som sagt i söndags var det alltså dags för dop och jag är så nöjd med det :) Det var en så mycket mysigare upplevelse den här gången när vi fick en präst som inte var full som ett svin och förstörde allt!

Söndagen började med att jag och Jesper (och ungarna förstås) åkte till Mikaelsgården för att duka och ställa allt i ordning inför fikat efter dopet. Vi var riktigt duktiga och effektiva som klarade av allt själva på lite drygt en timme och jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med dukningen även fast det inte blev som jag hade planerat. Efter att vi hade dukat klart och plockat i ordning alla godsaker som vi skulle bjuda på så var det dags att bege sig till kyrkan för att få våran lilla tossa döpt!

Vi gick in i ett rum bakom och satte på henne klänningen och gick igenom allt med prästen så att även gudföräldrarna var med på noterna. Sen gick vi ut, sjöng en psalm och prästen höll ett väldigt fint tal, jag tror nog att alla blev ganska berörda. Han pratade med en så fin inlevelse att till och med Leiah tittade med förundrade ögon på honom. Mycket duktig och fin präst! Sen fick hon vatten på huvudet och det var ända gången hon protesterade till lite grann, han råkade nämligen skvetta vatten i ögonen på henne. Men annars var hon jätte lugn och snäll under kyrkvistelsen, hon skötte sig exemplariskt ♥ Min fina syster Nadja var snäll och läste ett bibelstycke för henne i kyrkan också. Åååh allt var så fint, jag är så nöjd nu när jag sitter och tänker tillbaka på det!




Efter kyrkan var det dags för fika och även det var super mysigt. Vi valde att inte bjuda så många den här gången utan tog bara allra närmsta släkten och lite fina vänner och det var precis lagom :) Alla pratade mycket mer med varandra den här gången och det var också kul att se, det var inte så uppdelat! Efter fikat öppnade vi alla presenter och hon fick en massa fina grejer och mycket pengar insatt på ett konto! Jaa allt var helt enkelt toppen ♥ Leiah hade det mysigt i gudmor Saras famn under hela fikat och Lukas busade på för fullt med sina mostrar, alla var även jätte rara och hjälpte till att reda upp efteråt och det uppskattas verkligen!






Tack alla ni underbara människor som kom och firade och gjorde denna fina dag ännu lite finare ♥
Jag har tyvärr inte så mycket bilder, jag väntar på bilder från mamma som dom tog under dagen, när jag fått dom kan jag lägga upp lite mera eller så kollar ni in min FB :)

Nu avslutar vi med lite bilder på Leiah och hennes fina gudföräldrar, Sara, Mats-Erik och Patricia :)





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0