Bebistokig :P

Ååh jag är inne i en riktig bebis-sug period! Jag läser en massa mammabloggar om mammor som snart skall få barn och såna som precis har fått barn. Det gör mig helt galen av funderingar över en till liten krabat!

Jag vill egentligen inte att ett till barn före Lukas blivit 2 för jag tycker att dom är så små innan dom fyllt 2. Så jag är så rädd att han skall bli så ledsen och inte förstå vad det är som händer. Min största rädsla är att han skall ta avstånd från mig om vi skulle få en till innan han blivit så pass stor att han förstår vad det ett syskon är. Men samtidigt så tänker jag, alla andra klarar ju det så varför skulle inte jag göra det!

Jag vill ha två barn, INTE fler!! Och jag vill att dom skall vara rätt jämngamla så att dom kan leka med varandra och även ha varandra när dom blir äldre. En ålderskillnad på t.ex. 10 år vill jag verkligen inte ha. Men skulle jag gå och bli gravid nu så skulle jag nog inte klara av att ta bort det.

Aaah varför har dessa barnfunderingar satt sig i mitt huvud?!? Det kanske är så som Julia skrev i sin blogg, att det finns i det undermedvetna att man vill ha fler när det förstfödda är runt 1 år. Kanske det är modersinstinkterna :)
Haha rätt komiskt att jag sitter här och skriver om hur gärna jag vill ha ett till barn när jag under min gravisitet med Lukas sa att jag ALDRIG skulle göra om det. Tänk så fort man "glömmer" hur man mådde under graviditeten. Ett tecken på att 9 månaders illamående och foglossning inte var så farligt med tanke på all kärlek man får tillbaka när bebisen sen är född :)

Nää jag måste nog tala om för Jesper att det snart är dags för en till, den sista bebisen :)

Mikaela
2010-01-12 @ 20:12:53
URL: http://www.lorddannys.com

Hej, det är så kul att följa din blogg, framför allt när jag verkligen känner som du gör! Har också en massa bebistankar i huvudet, men samtidigt vill jag vänta liiiite till.. =) Mådde också väldigt dåligt under hela tiden jag väntade Nora, eftersom hela min kropp var som en ballong i vatten!



Hoppas jag slipper det nästa, och den sista gången =) Stor kram Mikaela

Ewa Svedmarker
2010-01-12 @ 21:28:15

Hahahaha.. du är INTE klok!! :)

Emelie, mamma till Lukas
2010-01-13 @ 00:45:05
URL: http://mellemus.blogg.se/

hehe mellan mig och brorsan är det 1,5 vilket är super! vi lekte tokmkt då vi var små och allting gick verkligen jättebra:) Har däremot hört ifall ena barnet är runt 3 då andra kommer så brukar det uppstå MASSA avundsjuka mend et är nog från barn till barn och har inte med ålder att göra =P Jag som´andra barn var lixom avundsjuk på brorsan och ja alla barn som mamma höll i haha=P

Mamma till Adam & Gravid!
2010-01-14 @ 09:18:08
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Jo det är så olika från barn till barn, jag var nästan 2 när min bror kom & jag var jätte glad. Jag fick en pojkdocka samtidigt som jag ammade när mamma ammade honom haha :)

Adam är så tidig i utvecklingen så han förstår så mycket och han pussar alltid på magen och klappar osv så jag tror han förstår vad som är pågång i alla fall haha, kan ju ha helt fel men det är en känsla :)



Ja det tycker jag också hihi, har bara svårt att bestämma mig :p




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0