Det blir bara värre och ålands sjukvård är VÄRDELÖS!

Det handlar mycket om att Lukas är sjuk just nu, men det är verkligen det enda som händer och känns viktigt för tillfället!

Imorse började det som sagt med att han bara hade stegring, sen sov han och efter det fick han lite energi. Så han lekte lite grann. Men sen när Jesper kom hem och lekte med Lukas så märkte han att han hade blivit väldigt varm och mätte. Då var tempen 38,3 och man såg på Lukas att det var som om någon bara drog musten ur honom och han blev super hänging på bara ett par minuter. Dessutom har utslagen blivit värre, speciellt dom i ansiktet. Han ser hemsk ut stackaren!
Ingen middag ville han ha, han ville bara få sätta sig i famnen och vila. Och nu innan jag la honom så mätte han 39,4 i feber och han var totalt slutkörd, orkade knappt med sin välling. Dessutom har han haft tungt med andningen nu på kvällen, han har flåsat jätte mycket. Så det är bevakning på högsta nivå just nu, för minsta lilla pip från hans säng lär jag flyga upp!

Jag pratade med hälsocentralen idag igen, och dom tyckte fortfarande inte att det var nödvändigt att visa honom för någon läkare eftersom han högst troligen har samma som min syster. Hon jag pratade med tyckte att det skulle vara onödigt att betala 20e för något som vi förmodligen redan vet svaret på. Hon tyckte dock att vi skulle höra av oss om han blev synligt sämre och febern steg till över 40 grader. Sämre har han definitivt blivit och jag känner mig grymt irriterad över att det känns som att man INTE blir tagen på allvar när man ringer till den där jävla hälsocentralen. Och när man ringer till Akuten ja då får man svaret: ring HC!! Jävla sjukvård på den här förbannade ön!!!

Ja stiger hans feber till över 40 så åker jag in oavsätt vad dom säger och jag går inte ut därifrån fören min son är kollad från topp till tå och dom kan ge mig ett vettigt svar!!! Herregud han mår verkligen inte bra!!!
J Mom
2010-04-28 @ 21:24:11

Det finns Ingen i denna värld som kan ställa upp för er son än Ni två!!! Jag sku personligen åkt in för länge sen! Ja menar kolla va vätske mängden vari under dan!! Nej nej nej åk in me pojkstackarn de e väl upp till er om ni vill betala ynka 20 spänn (i de här fallet)å gå ut från sjukhuset me läkare som tyckte ni kom i onödan. För sjukvården på denna Ö kan man stoppa i samma låda som katten skiter!! De e ni som känner er son bäst

Anonym
2010-04-28 @ 22:10:49

Jag tycker att det bara är att åka in nu om ni är oroliga, vad hindrar er egentligen?

Ewa o Co
2010-04-28 @ 22:21:23

Om du känner så här så är det bara att åka in! Det är bra att kolla så han inte blir uttorkad. Sen är det väl tyvärr så att själva viruset är det inte så mkt att göra nåt åt men det får ju läkarbesöket isf avgöra... inte någon syrra på vårdcentralen.

Och 200:- är väl inte nåt att diskutera??



Kram

Emelie, mamma till Lukas
2010-04-28 @ 23:58:50
URL: http://mellemus.blogg.se/

Men dem är ju roliga "onödigt att betala när man vet svaret" MEN tänk om det är ngt annat då, är de då inte värt alla pengar i världen då eller?



Lyssna på magkänslan du känner ditt barn BÄST!



Krya på dig lilleman! kramar :)

Mikaela
2010-04-29 @ 13:41:17

Ja håller helt me dej om åhs,min pojke låg också hemma med 40-41 graders feber i 2 veckor men va och visa upp han 3ggr men d va inget annat än feber virus som kan sitta i 12-14 dagar va d svar ja fick,avvakta bara!ungen va ju helt färdig...sen for ja in me han till akuten och så att ja far int hem me han före ja vet va d e för fel,hade då haft feber i exakt 2 veckor,fick aldrig ner den mer än 38!då när vi kom in hade han 41.6 i feber,då fick dom fart!snabbsänkan va på 200 och den ska va på 10 typ,lunginflamation va d han hade fast dom lyssnat på han men d hade gått så långt att dom int hörde nått rosslande på lungorna!d blev medicin direkt i blodet och barn avd en vecka..tog säkert över en månad innan han blev sej själv,så man undrar ju va d e för vård här!hoppas d löser sej me lukas och att ni får hjälp!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0