Hönsmamman

Jag älskar min son, kärleken till honom går inte att beskriva med ord! När jag tittar på honom så kan jag inte sluta le. Jag skulle kunna ligga vaken hela nätterna och bara titta på honom när han sover för han är verkligen så otroligt söt. Att vara mamma är det bästa som hänt mig, det känns som att mitt liv har fått en mening! Nu menar jag inte att mitt liv var meningslöst innan Lukas kom för det var det verkligen inte. Men mitt liv har fått en helt annan mening nu! Lukas och Jesper är mitt allt. Mitt liv har börjat nu och det är helt perfekt. Att bilda en egen familj, få starta egna traditioner och egna rutiner tillsammans med Jesper och Lukas är allt jag behöver! Jag önskar att alla kunde få känna den här lyckan och kärleken som jag känner, det är helt fantastiskt!

När jag har Lukas i min famn så är jag varm i hela kroppen och det känns som jag svävar på moln. Han är min bebis! Mammainstinkten är enorm, jag trodde inte att det skulle vara en så stark känsla som det faktiskt är. Han är bara en vecka och en dag så det är inte så konstigt att jag känner som jag känner i vissa situationer/lägen. Modersinstinken går ju ut på att skydda sitt barn! Jag tycker att det är skit jobbigt när folk frågar "åååh får jag hålla honom". Hela min kropp skriker neeej. Jag vill verkligen INTE lämna över honom till någon annan men jag är för feg för att säga nej och motvilligt så lämnar jag över honom. Så sitter jag där med gråten i halsen och surar, det enda jag skulle vilja göra är att slita honom ur famnen på den som har honom. Jag blir faktiskt nästan lite förbannad när folk vill hålla honom. Han är ju min lilla bebis och jag har bara haft honom en vecka, självklart är det ju i min eller Jespers famn han skall vara och ingen annans!
Men ge mig lite tid så ska ni nog få se att ni ska få hålla min lilla Lukas :) Men den första tiden så tycker jag att det är de nyblivna föräldranas tid och ingen annans. Men som sagt att få vara mamma är det bästa som kan hända en, jag älskar varje minut av det, varje bajsblöja, ja allt som har med Lukas att göra älskar jag!
  
Jennifer
2009-01-27 @ 21:31:30
URL: http://sniggast.blogg.se/

Det där har jag faktiskt tänkt på.. Det måste ju va super jobbig för nublivna föräldara när någon vill hålla ens barn man har väntat på i 9 månader och verkligen läktat efter att få ha i sin famn, och vad gör folk, ska ha dom.. jag kan förstå om mommo, moffa eller fammo, faffa vill, det är ju kanske liiite skillnad, men ändå tycker jag att folk ska ha respekt! jag tror jag kommer att reagera precis som dig! Stå på dig stumpan! Nu är det erat barn och ni skall uppfostra honom till den ni vill ha honom, kör hårt med dom gamla med så dom vet var dom sitter ;p hihi Puuuuss!<3<3

Mamma
2009-01-28 @ 10:15:33
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/

Som jag sa till dig så är det helt "normalt" att känna så :)

och barn är INGEN allmän egendom!!!

kram <3

Julskii
2009-01-28 @ 15:15:11
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Jag har alltid vart lite rädd för att någon skall tappa henne när de håller i henne. Så jag förstår vad du menar! Och man vill vara nära sin bebis o hålla den hela tiden. Fast iofs, nu förtiden gillar jag att folk håller i henne. Men om de går någon längre bit med henne så kan du ge dej på att jag följer med :P

Arandur
2009-01-28 @ 15:21:33
URL: http://arandur.blogg.se/

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0