Läkarbesöket och provtagning!

Jag har ju glömt att berätta hur det gick för Lukas när vi var till läkaren. Vi var ju som sagt till sjukhuset den 23 för att kolla upp varför Lukas har såna andningssvårigheter!

Läkaren vi fick träffa var fantastisk! Han tog allt jag sa på allvar och vi diskuterade alla mina frågor och alla möjligheter till vad det skulle kunna vara. Det kändes så skönt. Han sa att han inte trodde att det rörde sig om astma just nu. Hans andning låter inte som en astma andning, tack och lov! Men om det fortsätter så kan det röra sig om en förkylningsastma, det är något många småbarn kan få. Han tyckte först och främst att vi skulle kolla upp hur det är med allergier så han skickade en remiss till labbet för en massa allergi prover.
Men det som diskuterades mest var förståss möglet i vårat badrum! Han blev riktigt upprörd när jag berättade hur vi har blivit behandlade. Han eldade upp sig rätt rejält och det i sin tur ledde till att han komponerade ihop ett brev till Finströms kommun! I det så stod det kortfattat att det är i princip livsfarligt för Lukas att bo i den här lägenheten. Att han har undersökt Lukas och att det är rekomenationer från läkare att lägenheter BÖR renoveras helt och hållet eller att dom fixar en ny lägenhet åt oss. Han ansåg att "det behövs ju tydligen påtryckningar från flera håll för att dom där kommunsnubbarna skall göra något". Han skulle skicka hem en kopia på brevet till oss så vi också kunde läsa vad han skrivit! Så skönt att det tas på allvar, min bebis är ju faktiskt sjuk. Läkaren sa också att om Lukas tillstånd försämras så vill han att jag kommer in med Lukas till honom igen. Han skrev i journalen att om jag skulle ringa så skulle jag få komma dit direkt :)

Eftersom labbet var stängt den 23 så var vi och tog proverna igår. Då hade det blivit knas med remissen, den fanns inte där. (Vi var ner till godby). Så dom emlade Lukas och så skulle dom försöka få fram remissen och så kanske jag skulle få åka in till sjukhuset och ta provet för det brukar vara svårt på småbarn. Så vi väntade på att remissen skulle komma fram och så ropade dom in oss och bestämde sig för att ta proverna där. Så stackars Lukas hade ju bara fått ha emla på i 10 minuter.
Men det gick bra endå. Han grät hejdlöst men han satt stilla hela tiden. Så duktig min prins ♥ Så nu väntar vi bara på provsvaren!


Sötnosen i sin fina morgonrock som han fick av sin gudmor Settan :) Och innetossorna från moster/gudmor Nadja :)

hallonmamma
2009-12-29 @ 11:37:30
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Tur att ni fick det ordnat! Och att ni fick träffa en bra läkare, verkar ju vara nästan till omöjligt att göra det nuförtiden.

Älskar hans badrock <3

Mikaela
2009-12-29 @ 13:12:39

Va skönt att ni får någon klarhet i det hela. Vad var de för läkare?

Puss!

Ewa Svedmarker
2009-12-29 @ 17:37:22

Gullebarnet <3 Älskar dig Luke <3 Tur ibland man träffar bra läkare!! Kram

Mamma till Adam & bebis.
2009-12-29 @ 19:51:53
URL: http://mammatilladam.blogg.se/

Oj vilken tur att ni fick en läkare som brydde sig så mycket! Hoppas verkligen det löser sig för er nu..




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0