Mammas badpojke

Jag har hela mitt liv älskat vatten. Både att bada i havet och att få duscha samt bada badkar. Det är något som alltid lockat och oavsätt mitt humör så har jag alltid blivit glad om jag har fått leka i vatten. Janå nu är det väl inte så längre men jag uppskattar fortfarande att få ta en lång varm dusch!

Lukas är precis likadan! Han kan vara hur arg som helst och så fyller man badbaljan och sätter dit honom så strålar han som en sol igen. Han kan sitta och plaska hur länge som helst, han fullkomligt älskar vatten. Ännu roligare tycker han ju att det är nu när han kan sitta själv i den och leka med sina badleksaker. Så nu har vi gjort badandet till en kvällsrutin. Mellan gröten och vällingen så får han bada. Ibland blir det varannan kväll men han lyckas alltid skita ner sig så mycket under dagarna att badet ofta är ett måste. Det är så kul att se honom njuta så mycket. Så i helgen när vi ska över till sverige och hälsa på mamma så ska vi även åka till IKEA och köpa halkskydd till badbaljan för det är ju tydligen omöjligt att få tag på här på Åland. Han är näligen helt galen när han badar.

Han blir alldeles till sig om vi så bara sätter igång vattenkranen. Iofs tycker väl dom allra flesta barnen om vatten och det är väl tur det. Vi ska iaf försöka hålla igång hans vattentycke för det finns ju barn som blir jätte rädda för vatten. Det vill jag inte att ska hända.

Mikaela
2009-08-30 @ 15:58:25

Han är så underbart söt lilla Lukas :) Söt som socker!

Hinner vi ses i veckan innan du åker?

Puss <3

Emelie & Lukas
2009-08-30 @ 22:41:12
URL: http://mellemus.blogg.se/

Nee men ska kika imorgon då jag är i stan om det finns där annars får jag be en kompis som jobbar på toysrus kolla upp det!



Ja jag hoppas verkligne att det blir bättre så himla trist när det är såhär.. det är lixom hans mamma som tvingar honom att vara hemma då lukas är där! Men han grät åtmistonde inte då nadim höll i honom nu tack å lov! Men som vanligt åkte han hem till sin flickvän innan vi ens hade åkt därifrån och jag tycker han borde vilja va me lukas så mkt som möjligt men aa tydligen inte än!



hehe naa duktigt pluttis :D lukas kan stå hyffsat också bara balansen som trixar lite så man måste hålla i honom så han inte ramlar åt sidan och sådära =P men helt sjukt hur fort allt går :)



Kramar




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Jennifer Wikström

Mamma till världens finaste Lukas och Leiah och väntar en lillebror som beräknas komma i mars <3

RSS 2.0